Thursday, May 6, 2010

Perjalanan 5 May 2010

Salam sejahtera buat pembaca yang budiman,

alhamdulillah, sempat lagi aku mencoret sepatah kata.. moga2 semua pembaca dalam keadaan sihat dan bersemangat... hehehe... pagi2 lagi aku dah kuar rumah hari ni utk balik kg... ni tgh tunggu masa dan driver... tersampai awal plak.. tak pe la, yg hari ni esok la aku citer... nk citer yang semalam punya dulu.... bagi aku, smlm mmg masa amat berharga buat aku... dari pagi sampai la tengah malam.. banyak dugaan yg menimpa aku smlm... dari pagi rasa amat sedih dan juga terkilan sangat2.... benda yang berlaku ni mmg menjadi pengajaran buat aku... tapi aku bersyukur jugak aku dapat handle dengan jayanya.... pagi2 smlm aku actually ke library untuk pinjam buku.. aku dah pinjam sblm tu aku just pi extend tempoh pinjaman tu... pergghh, ayat mcm pinjam rumah plak... mmg kejap je pun... aku behenti keta, then pegi naik perpustakaan ke kaunter dan pegi ke keta balik.... sampai2 kat keta, nak start tak leh start... aduhaiiii.... berpeluh jugak la aku time tu... puas tengok kiri kanan, last sekali aku minta tolong sorg brother ni... nasib baik dalam keta aku ada jumper... tapiii, time ambik jumper ni la plak hp aku terjatuh... dannnn, terus padam... tak leh bukak... lcd skrin pecah.... aduhhhh... dah la no client semua dalam tu... yg penting ni no tenant... aduhaiiii.... so aku tukar hp.. nasib ada 2 fon time tu... dan terus ke kedai beli bateri keta then ambik member aku terus ke batu caves....

aku ke batu caves ni jumpa dgn sorg peniaga online.... berhenti keje semata2 nk buat bisness ni... aku respect habis minah ni... income sebulan berbelas ribu mcm aku tulis kat facebook... minah ni tak lokek bercerita mcm mana dia mulakan bisness sampai boleh sewa kedai... aku nampak kesungguhan dia... dia ada ramai reseller... mmg best bercerita dengan dia... member aku ni, mmg amat berminat... tapi tu la, knowledge kena tahu pasal benda ni... time tgh bincang, akak putrajaya call utk jumpa pasal nak masuk auction... aku set nk jumpa dia kul 4 ptg... selesai je kat situ aku terus balik hantar member aku dan balik rumah jap ambik beberapa dokumen... kalau akak ni tak call aku, aku tak tahu la.. no hp dia dah tak der.. so aku tak tahu sapa dah... dah jadi mcm org baru... hahahaha.... then bakal client dari cyber pun msg aku utk ingtkan jumpa ptg nanti... nasib la dia msg kalau tak, mmg aku tak tahu dah... huhuhu...

sebelum tu, utk auction hari ni aku kena ambik bank draf kat serdang... nasib baik la... lepas je kul 4 kat putrajaya, then aku terus ke serdang... ambik bank draf semua, then aku patah balik ke putrajaya sbb bakal client aku tu nak jumpa di alamanda... tup tup, ada kecemasan dan 'delay'(mentang2 duk airport) kul 7.. so aku pun ke MPH... baca buku2 then aku beli ada satu majalah ni... mmg bernas giler idea utk flipping... aku baca sekali terus aku beli... info yg diberikan mmg best sangat2... bagi aku la... lepas je sembang2 pasal rumah di alamanda, aku pun bermusafir ke bukit beruntung... boleh tahan jugak la kan perjalanan.. time tu kul 8.45mlm... aku terpaksa ke sana jumpa member aku... mmg terpaksa bincang pasal auction hari ni... aku sampai sana dalam kul 9.50 mcm tu...sembang2 dalam kul 11 aku balik rumah.... sampai2 rumah, aku cek balik msg, ada member nak dokumen... aku emailkan mana dokumen yang di minta... aku minta maaf kepada mereka yg email aku tapi aku tak reply...bukan tak nak balas, tapi tak sempat... insyaAllah aku akan reply dalam hari ni atau esok...insyaAllah...

aku kemaskan barang mana patut.. bukan byk pun barang nak balik... tapi takut lupa kan... kemas siap2, then aku tidooo... penat tak yah citer smlm.. tapi aku puas dan enjoy betul... aku harap hari ni ada la luck buat client aku yg masuk auction ptg ni... insyaAllah kalau ada rezeki.. aku doakan untuk korang... aku balik kg ada hal sikit... ayah aku baru je lepas operation last 2 weeks.. actually aku nak balik last 2 weeks, tapi ayah aku tak benarkan sbb aku ada benda yg penting yg baru selesai 2 hari lepas... alhamdulillah semua berjalan dengan sempurna... insyaAllah aku akan balik kL sabtu ni.... dan isnin ada auction bg client aku... minggu depan ada beberapa appointment dgn org nak jual rumah di Pelangi Semenyih... ada client dari Sepang nak jumpa, semua ada dalam diari... insyaAllah semoga Allah permudahkan... oklah, insyaAllah esok post lagi... masa dah sampai, driver pun dah ada kot... hahaha... ingt lelong, jom2lelong..okeh...


FARHAN
019.362 3578
>
-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli--jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

3 comments:

quicky said...

bro tanya skit...majalah ape tu...berminat nk tau..

tunbegia said...

semoga dimurahkan rezeki, aminn

Jom2Lelong said...

re quicky : saya lupa majalah tu... property apa ntah.. nanti saya bgtau nanti k

re tunbegia : terima kasih... aminn..