Friday, May 7, 2010

Balik Kampung

Salam Sejahtera buat pembaca yang budiman,

alhamdulillah, hari ni aku dah berada di kampung... smlm mmg rasa enjoy sepanjang perjalanan... actually smlm walaupun balik kg, dalam kepala banyak jugak berfikir pasal rumah, auction, sewa rumah dan sebagainya.... smlm plak ada auction dan member aku yg handle... pada masa yg sama, ada tenant belum lagi bayar sewa rumah... katanya hari ni nak bayar.. so aku tunggu je...huhuhu....

smlm aku gerak dari rumah jam 7.30pagi... dari rumah aku terus ke putrajaya utk letak kenderaan aku.... then aku ambik bas ke putrajaya sentral... Bas Nadi Putra tu cuma RM 0.50 sen je... then aku ambik pakej ke LCCT... dari stesen putrajaya ke LCCT cuma RM 5.50... naik train ERL then turun di Salak Tinggi kemudian naik bas ke LCCT... senang giler... ni 1st time aku ke LCCT pakai bas ERL ni... dulu aku ke KLIA dulu then naik bas ke LCCT... lagi la mahal skit... ni kira murah... best betul... so, kalau korang nak gi LCCT, boleh la guna ERL ni... tapi kena naik ERL Transit.. bas plak bergerak ikut masa ERL... aku ada ambik gambar jadual tu, tapi tak berapa terang... tapi mmg senang... sampai kat LCCT awal plak tu... dalam jam 9... so makan la dulu alas perut... sesambil tu aku update blog di McD... nk tunggu 1 jam utk check-in,so update blog yg tak seberapa ni... banyak tengok gelagat manusia di sana... ada yg sorang2, yg couple, family, foreinger dan sebagainya... aku salah sorang yg jalan solo... hehehe... flight delay sikit... tapi ok la tak lama pun...

hari ni pegi pusat terapi... buat terapi ayah aku... dalam sejam mcm tu then balik rumah... maklum la, hari jumaat masa rasa pendek je sbb nak solat jumaat plak... pasal auction smlm client aku tak dapat rumah tu... harga MV dalam 230k, tapi RP dalam 40% rendah dari MV... dan bidder lebih dari 4 org... tak per la, lagi pun ada lagi 3 biji utk dia masuk next week... aku doakan agar next week dapat at least sebiji...insyaAllah... ingt lelong, jom2lelong...okeh


p/s : Ingin Jual/Sewa rumah....hubungi Farhan - 019-3623578









FARHAN

019.362 3578>

-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli--jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

7 comments:

tunbegia said...

sungguh sonok balik kampung kanns,

salamm,

Jom2Lelong said...

re tunbegia : mmg sonok.. hahaha..

Anonymous said...

salam, nak tanya, boleh tak kita beli rumah/apt lelong kos rendah? Kena ikut syarat rumah kos rendah tak, mcm gaji <2.5K, belum memiliki apt/rumah, bermastautin di selangor.

TQ

Jom2Lelong said...

re Anonymous : salam. kena dapatkan POS dan COS untuk mengetahui ttg sekatan tersebut..

Jom2Lelong said...

Rakan2 pembaca, sudilah kiranya dapat comment dengan meletakkan NAMA... Sblm ni ada jom2lelong post pasal comment-> http://jom2lelong.blogspot.com/2010/03/comment-jom2lelongblogspot.html

tQ

norchee said...

Tumpang tanya, mana nak dapat POS dan COS tu..

Jom2Lelong said...

re norchee : minta dgn auctioner... suruh diorg fax atau email kat kita...