Monday, December 14, 2009

Lelongan RHB @ JTR

Salam sejahtera buat pembaca budiman,

hari ini aku ke lelongan RHB kat JTR... ramai nyer org... property pun bagus2... yg best nyer, ulat2 kepanasan hari ni... hahaha.. aku di antara org yg datang awal utk masuk bid... siang2 ulat nak deal dengan aku... aku on je sbb aku tahu mmg tak leh nak deal... rumah Penara harga 40k, giler ke apa nak deal.. sah sah la ramai masuk..time aku sampai dah 6 org masuk... so ulat2 ni rasa mcm boleh makan la... sekali time bid tgk 17 org.... hahahha...

result hari ini :

Penara : 17 org bidder RP 40k naik sampai 77k
Pusat Komersial Seks 7 : 10 org bidder RP 108k naik sampai 140k
Seri Tulip : 19 bidder RP 10k naik sampai 40k

kalau sapa pegi kat JTR hari ni, mesti diorg terkejut sbb ada insiden yg kurang sihat... aku pun terkejut... aku pun tak tahu kes apa... cuma ia berlaku time lelongan yg terakhir iaitu time Penara tgh berlangsung... dannn aku assume kan ia sbb broke a deal kot... tak tahu la, aku just rasa je la... tapi ia cukup tidak menyihatkan...huhuhu....

hari ni banyak jugak benda yg aku lakukan... salah satu nyer aku ke bank... just nak inform kepada pembaca2 blog aku ni, kalau ada org asing atau foreigner yang nak beli rumah, had kelayakan telah di naikkan.. kalau dulu 250k ke atas kan, bermula 1 Jan 2010 ni, ia naik kepada 500k ke atas... perghhh, lagi payah la... bagus jugak tu... ramai org Malaysia dah mampu nak beli hartanah mahal2...org Malaysia ni dah kaya2 skrang.. jgn semua hartanah org asing beli, so susah la nanti ekonomi kita... walaupun pegangan asing dalam hartanah di Malaysia ni masih lebih 50%, at least dengan peraturan ini, ia cuba untuk kurangkan pegangan tersebut dari jurang yang besar kepada jurang yang kecik...

bulan disember ni banyak betul menda yang datang dan juga pengalaman aku dapat... alhamdulillah setelah aku 'kena' banyak 'peluru' hidup yang aku tahu utk menyedarkan aku jugak, aku berjaya merangkak keluar dari kegelapan... hahaha.... bukan apa, kadang2 kita ni tak sedar kemampuan kita until org menggerakkan kita utk sedar... kadang2 kita tak tahu kita ni boleh berenang, until one day kita masuk kolam yg dalam dan kita cuba berenang... mcm itu la hidup kita ni, selagi kita tak cuba dan berusaha, mmg kita rasa gelap je... once kita cuba dan berusaha dan kita berjaya, woww.. kita mmg boleh... bersambung coretan dalam next post.... okeh...

layan gambar2 dulu.....


-time aku sampai, kurang org lagi...











FARHAN
019.362 3578


-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli-
-jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

6 comments:

en_me said...

pusat komersial seks tewww.. ehehe

salam maal hijrah bro..

Anonymous said...

apo insiden yang berlaku kat JTR tu? ulat kena penumbuk kat muka ko? padan muko hahaha... kadg2 geram jgk tgk sek2 ulat ni, klau org takmo deal pun dia kacau jgk time bid...

-tok aji-

Jom2Lelong said...

re en_me : salam maal hijrah.... banyak mengembara la lu ni bro... besttt je....

Jom2Lelong said...

re tok aji : ala agen ni serang agen yang lain sbb broke deal kot... duk tarik2 time org tgh bidding...huhuhu

Anonymous said...

Salam. Suka baca blog anda. Nampak telus. I.Allah akan berurusan ngan anda tidak lama lagi. TQ

Jom2Lelong said...

reAnonymous : Salam. terima kasih. saya cuba sampaikan dgn sebaik mungkin..insyaAllah...