Friday, December 11, 2009

FREE? Syukur...

Salam sejahtera buat pembaca yang budiman,

syukur kepada Tuhan kerana kita masih berkemampuan untuk menghirup udara yang segar di dunia ini... alangkah beruntungnya kita.... udara percuma, oksigen percuma, matahari percuma dan malam bercahayakan bintang satu pandangan yang istimewa diberikan percuma oleh Maha Pencipta untuk kita mensyukurinya... kalaulah semua itu kena bayar, nak oksigen kena bayar, nak tgk pemandangan kena bayar, nak sidai kain kat matahari panas kena bayar, aduhhhh banyak nyer kena keluar duittt.... tapi, Maha Pemurah Tuhan telah berikan kita FREE... tapi itu tidak bermakna FREE saja2... FREE itu adalah untuk kita mensyukuri setiap nikmat yang diberikan kepada kita... betapa indahnya dunia ini, betapa beruntungnya kita terpilih menjadi seorg manusia yang hidup di atas dunia ini... dunia yang penuh cabaran dan juga penuh keindahan.... dalam berjuta2 sperm, satu sahaja yang terpilih, dan itu adalah kita.... alangkah beruntungnya.... best man win.... kemudian di senyawakan.... berada dalam rahim selama 9 bulan... tidak semua berjaya... ada yang berjaya selama 9 bulan kemudian menjadi bayi.... ada juga yang tidak ada rezeki... betapa beruntungnya kita dalam berjuta itu kita menjadi bayi, menjadi manusia yang terpilih di dunia ini... terima kasih Tuhan... terima kasih kerana telah menjadikan khalifah di dunia ini... alhamdulillah.... sedikit renungan ringkas di hari Jumaat.....

minggu ini aku kurang sikit masa untuk update blog... tapi tak per, aku cuba untuk update blog sekerap mungkin... insyaAllah... aku banyak menerima panggilan untuk nak jual rumah... so, aku sekarang banyak jugak tumpukan masa untuk sub sale ini... untuk lelongan minggu ini, ada org register dengan aku... insyaAllah hujung minggu ni dan awal minggu depan aku akan ke lelongan... minggu ini aku banyak jugak buat appoinment bagi menjelaskan tentang lelong... untuk first timer, aku harap kena ada knowledge sikit pasal lelong ini... yang penting pasal POS, COS... ada sekatan ke tidak mahupun apa yang bank tanggung jika menang bid... bukan apa, jangan kita main redah, sbb nanti kita jugak yang kena... so, kalau tak tahu boleh bertanya kepada kawan2 yang berpengalaman dan juga aku... kalau call, insya-Allah aku akan jawab.. tapi kalau SMS payah la sikit... so kalau nak tanya, just call je...

untuk Projek Family plak, aduhhh terpaksa la aku tukar plak... oleh kerana dana tidak cukup, so aku beralih kepada satu projek lain...banyak jugak masa di habiskan untuk projek ini... pegi sana sini untuk merayu dapatkan dana, tapi semuanya hampesss... mungkin ini salah satu cabaranya... aku pun come out dengan projek yang tidak kurang mencabar... tetap aku rahsiakan... hehehe... sbb proposal dah 70% siap... aku nak berterima kasih kepada kawan2 blog yang sudi membantu memperkenalkan network korang kepada aku... alhamdulillah semua contact yang amat bernilai dan juga amat membantu.. so, hujung bulan ini insya-Allah aku akan berkursus selama 3 hari... untuk tambah ilmu dan juga tambah network dalam projek aku ni... aku berdoa dan berharap, ia akan berjalan dengan lancar... amin.... ingt lelong, jom2lelong..okeh


FARHAN
019.362 3578


-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli-
-jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

No comments: