Wednesday, December 2, 2009

Kembali bekerja....

Salam sejahtera buat pembaca yang budiman,

mcm mana cuti raya... seronok kan... ada yang seronok jumpa kawan2, jumpa sedara mara dan ada juga yang mengambil kesempatan bercuti.. mcm aku, raya kali ni mmg cukup2 utk berehat. aku berehat untuk hilangkan penat dan juga mengumpul tenaga untuk aku kembali bekerja selepas bercuti... hehehe... sebelum cuti hari tu, client aku ada menang rumah.. alhamdulillah dia dapat RP dgn harga 34k... MV kat situ 65k... wowww... sewa dalam 400... aduuhhhh.... mmg untung bangatttt.... rezeki raya la katakan... lepas menang aku call dia, first tak angkat, aku call lagi then baru angkat.. tgh drive balik raya rupernyer... hehe... sori la bro, aku kaco... just nk khabor menang rp... seronokkkkk la bila dengar menang... tp kan, aku yang terkejut nak bid hari tu.. nk tau kenapa.... ha, tgk betul2 gambar nie...



"any arrears of quit rent, taxes, rates, assessment, and charges maximum reimbursement is to be not more than 40% of the Reserve Price....."

alamak, terkejut la plak aku bila nampak benda nie... isk.. aku selidik rumah ni semua tunggakan tanggung habis... apa plak ni... sbb ada angka aku terus jadi mcm bertanya sendiri... tp cuba korang baca betul2... maksudnya, semua tunggakan tu akan di tanggung sehingga 40% daripada RP... sebagai contoh, kalau rumah tu 100k, maximum bank tanggung tunggakan 40k.... so kalau pk, ada ke rumah sampai 40k tunggakan??? logik nyer tak der la... sbb kalau tak bayar bank setahun baru berapa je kan... so, jgn mudah panik k... baca betul2... kalau tak paham time nk bid, selamba je tanya auctioner... diorg akan explain... so jgn risau bab ni k...

hari ni dari pagi aku kuar ke kL untuk ambik kontrak then serahkan kepada lawyer... pada masa yang sama aku prepare utk submit loan hari ni, tp banker ada keje so esok aku submitkan loan... hari ni juga, ada org pasang grill di rumah aku... so aku curi masa tgk org pasang grill... ada appointment org nak jual rumah di seri kembangan... nanti aku update di jom2jual pasal rumah tersebut.. very nice dan cheap... kalau sapa2 nak rumah yang masuk cuci kaki je, boleh la ambik rumah nie... semua dia kasi.. siap ada econ, kipas, lampu cantik, hood and hob - penyedut asap dapur... mmg cantik la rumah ni... ada kabinet dapur, semua bertiles... aduhhh... cun giler... tak per, nanti korang tgk okeh... kul 8mlm aku gerak ke shah alam sbb nk tgk rumah auction bg kakak aku.... aku jugak la yg kena pegi.. adoiii... so dah puas hati... then terus balik... rumah ni mmg murah, lepas aku settle rumah ni, aku bgtau rumah ni kat mana k... auction at the middle of this month... oklah, mata aku dah kuyu...time to sleep... ingt lelong, jom2lelong..okeh



- RP 288k...lawan punya lawan......................akhirnyaaaaaaaa....


- ambikkkk 340k akhirnya...yg menang org Sudan-foreigner


- rumah client aku menang


FARHAN
019.362 3578


-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli-
-jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

4 comments:

ummu said...

Salam,
tahniah ya.teruja saya..

Jom2Lelong said...

re um. masyitah : salam... terima kasih.. TQ kunjungi teratak jom2lelong..

en_me said...

salam bro.. ko bisnes pasang grill kanns? tapi naper org len pasang gril umah ko.. ehehe, sajer tanyerr.. salam sekali lagikk, u hv nice n interesting lelong blog.. keep it up

Jom2Lelong said...

re en_me : salam. tq soklan ko. bertitik tolak dari situ la aku buat pasang grill sbb org tu lembab buat... dah 5 bulan baru siap... aku start baru je dalam 2 bulan... anyway tq for compliment...