Thursday, February 21, 2013

Redha, itu bukan rezekiku...


Salam sejahtera buat pembaca budiman,

alhamdulillah, syukur ya ALLAH atas rezekiMu Yang Maha Luas... selawat serta salam buat junjungan besar Nabiku, Nabi Muhammad SAW...

redha, itu bukan rezekiku dan teruskan berusaha... ya, itulah prinsip yang aku pegang... redha, nexttt.... tak dapat, nexttt... rezeki ALLAH itu Maha Luas dan Maha Kaya - ya Mughni... cek kat bawah tu adalah salah satu kes yang aku dapat dalam bulan ni...cek 3% from price... rumah ni terletak di tempat elit di Kajang... owner berada di Oman dan aku baru je dapat SNP selepas 1 minggu buyer confirm untuk beli rumah ni... ia berkebetulan kerana owner balik Malaysia kerana renew passport... so, baru aku berkesempatan untuk check dengan developer dan juga land office berkenaan dengan title rumah ni dan juga status bumi or open lot rumah ni...

sebelum tu, dalam snp - owner ni beli dari chinese... then bila dia Bumi beli dan time tu plak developer baru submit kepada land office untuk keluarkan title so time tu la dia allocate rumah yang owner bumi automatik jadi bumi lot.... perggghhhhh.... bila kita pegang snp, for sure la kita akan ingat ia adalah open lot... tapi bila check dengan developer dan juga land ofis, confirm ia bumi lot... tak leh nak buat apa la... actually, boleh je nak teruskan pembelian ini dan tukar kepada non-bumi tapi buyer tak nak ambik risiko.. tempoh masa agak panjang jugak sebab kena dapatkan kelulusan exco...

dah tertulis, ia bukan rezeki aku... buyer ni 3x tengok rumah.. berkenan sangat2.. tapi dah tertulis bukan rezeki dia jugak rumah ini... insyaALLAH, ada la rezeki yang lebih baik ALLAH nak kasi untuk aku... sabar dan teruskan berusaha... rezeki ALLAH dalam dunia ni banyak dan terbentang luas... sesiapa yang berusaha+takwa, insyaALLAH akan ada rezeki untuk dia... so, kita fokus kepada next property plak... sabar dan sabar yea.... sabar kan separuh daripada iman dan ALLAH sentiasa bersama orang yang sabar... so, kita kena sabar k... by da way, hari ni my lovely partner exam di bukit kiara... moga ia tenang dan lulus dengan cemerlang... ;).. okeh..


p/s : Ingin Jual @ Sewa rumah...Hubungi Farhan - 019-3623578
p/s : Want to SELL or RENT property, call Farhan - 019-3623578

FARHAN
019.362 3578

Saya merupakan perunding hartanah berdaftar di RESCOM REALTY. Sekiranya anda bercadang untuk menjual rumah, hubungi saya untuk khidmat nasihat secara PERCUMA.



My Listing :
www.mudah.my/farhan
www.facebook.com/jom2lelong

5 comments:

Rohaniah Noor said...

macam kes kawan saya lah. dia beli dari indian guy. masa tu belum keluar strata. so, memang open lot lah. kemudian bila strata dah keluar, tengok2 dia punya rumah dah jadi bumi lot. sebab owner masa tu adalah melayu.
aiseyyy

Farhan Mohamad said...

tu la dia... mmg la... kena check dengan pejabat tanah.. ada lagi satu kes tanah jadi gitu... huhu...

Rohaniah Noor said...

ini leasehold atau freehold tuan?

Anonymous said...

Boleh tak share is it too bad kalau kita beli rumah bumi lot untuk pelaburan; say untuk dapatkan keuntungan dari harga rumah?

Jom2Lelong said...

ini leasehold... @hareez : nanti saya cuba share benda tu.. saya da experiance beli bumi prop.. but it too good investment to me..hehe.. 85% roi..