Thursday, February 14, 2013

Mohon Doa baru buat...

alhamdulillah... syukur ya ALLAH, rutin harian kembali semakin normal... syukur.. selawat dan salam buat junjungan besar Nabi Muhammad SAW.. Nabi akhir zaman... segala puji dan puja hanyalah untuk ALLAH Yang Maha Esa... Tuhan yang memelihara sekelian alam.. tanpa belas ehsan dariNya, tidak dapat kita bernafas didunia pinjaman ini... syukur ya ALLAH...

apa aktiviti anda hari ni??? ada yang masih bercuti kan... ada jugak yang lepak2 kat rumah dengan anak2, kaum keluarga, teman2... ada jugak yang duk usha2 rumah nak beli atau nak masuk bid... apa2 pun kita buat, pastikan kita buat dengan sungguh2... bercuti la dengan sungguh2 bercuti... rehat dan ceriakan org sekeliling betul2.... nak usha2 rumah... usha betul2... check sampai kita 2 3 kali puas hati... kalau ada isu itu ini kita tahu mcm mana nak counter... jadikan apa yg kita buat, kita tak akan menyesal dikemudian hari... yess, kita yakin lepas ni aku puas hati dah... aku dah puas hati bercuti then this time to work... aku dah puas hati usha rumah tu, mmg aku nak beli... aku tak menyesal langsung... tanamkan dalam diri kita, apa kita buat insyaALLAH mesti betul... cuba la try buat benda ni... 

sebelum kita nak buat apa2 kita berdoa dulu... Ya ALLAH, aku nak buat benda ni... (cakap la nak buat apa) contoh... Ya ALLAH, aku nak balik kg bercuti hari Jumaat nanti... aku ingin bercuti untuk tenangkan fikiran dan ingin mengembirakan kedua ibu bapaku.. semoga Engkau rahmati dan berkati percutian dan perjalananku... amin... ni contoh doa la kan... sebelum kita buat, kita doa dulu... bukan kita dah buat baru doa... ok apa signifikannya... ALLAH yang mengatur segala kejadian langit dan bumi... oleh itu, sebelum kita buat apa2, kita mohon dulu dari ALLAH...  biar ALLAH aturkan kepada kita yang terbaik untuk kita... tapi, bila kita dah buat dulu then baru memohon seolah2 kita nak suruh ALLAH ikut apa yang kita nak... betul tak? make it sense tak...mana lagi senang, biar ALLAH aturkan untuk kita atau kita buat sendiri? adakah kita buat sendiri betul... sedangkan ALLAH yang mengetahui masa depan kita... emmm...  aku dulu tak terfikir pasal ni.. tapi bila kaji2... siapa la aku ni buat dulu then baru nak mohon ALLAH kabulkan permintaan aku.. aku hanya insan kerdil hidup dengan ehsan dari ALLAH Yang Maha Perkasa... kalau kita mohon dulu apa yang kita nak, insyaALLAH ALLAH akan dorongkan kita kearah yang terbaik untuk kita... cuba la.... semoga kita sama2 mendapat petunjuk yang terbaik dari Yang Maha Menguasai langit dan bumi ini... 

hari ni insyaALLAH aku dan team akan buat submission untuk projek aku... projek ni actually adalah diversified dari portfolio yang ada sekarang... semoga dipermudahkan dan meeting minggu depan akan keluar surat kelulusan... amin... aku doakan jugak anda - pembaca blog ini hari ini semoga dipermudahkan segala urusan anda... tidak kita urusan anda kecil atau besar... senang atau susah... semoga ALLAH dorongkan anda menjalankan urusan anda dengan mudah... amin... okehh... 


p/s : Ingin Jual @ Sewa rumah...Hubungi Farhan - 019-3623578
p/s : Want to SELL or RENT property, call Farhan - 019-3623578

FARHAN
019.362 3578

Saya merupakan perunding hartanah berdaftar di RESCOM REALTY. Sekiranya anda bercadang untuk menjual rumah, hubungi saya untuk khidmat nasihat secara PERCUMA.



My Listing :
www.mudah.my/farhan
www.facebook.com/jom2lelong

No comments: