Thursday, November 26, 2009

Salam Aidil Adha

Salam sejahtera buat pembaca yang budiman,

esok, kita akan sambut lagi hari raya... hari raya qurban @ haji @ aidil adha... mungkin ada di antara kita yang bonda dan ayahanda mereka berada di tanah suci mengerjakan rukun islam yang ke lima.. suasana dihari wukuf di sana di katakan hujan... bukan senang nak hujan di mekah.. tambah2 plak musim haji... berkat sungguh sapa yang pegi tahun nie.. di tanah jawi malaysia kita ni, kita akan sambut dengan solat raya dan adakan qurban.. mcm di pantai timur, suasana sedikit meriah... gotong royong time qurban...ada sanak saudara yang beli lembu khas utk anak beranak buat qurban... tu yg buat meriah sangat2... semua sanak saudara berkumpul, sama2 potong daging... time ni la klu nk mengena sedara2... nk melazer.. nk menyakat... time ni la... ada la terbang daging qurban tu... hahaha... time ni pembahagian tugas di lakukan... mangsa nyer budak2... budak kecik pompuan isi daging masuk plastik.. yg laki plak pegi hantar daging tu ke rumah2 org yang kurang berkemampuan... so, yang tinggal 1/3 tu plak, buat sup, buat satay, dan juga buat barbeQ... mmg meriah la... rindu betul aku pada raya haji nie...

tp tahun ni, raya kedua baru balik... tapi tak per, satey ada lagi...hahahha... jgn habiskan weh... so, kepada yang bercuti tu, bawak kenderaan elok2... tambah2 plak skrang ni musim hujan.. agak2 jalan tak berapa nampak, pasang je hazard lite tu... bg org belakang nampak... hujan lebat je, pasang lampu... bg bawak motor, kalau hujan, pasang je singnal... kadang2 kereta tak perasan lampu brek merah.. so kalau berkelip2 signal tu, diorg paham la ada kenderaan... walaupun ni raya haji, aku belasah jugak nk wish... SELAMATTT HARIII RAYAAA AIDILLL ADHAAA... dan SELAMAT BERCUTI...


FARHAN
019.362 3578


-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli-
-jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

5 comments:

fendyx said...

selamat bercuti en farhan...tima kasih di atas kemenangan Saujana Ria tu...ibarat hadiah di Hari Raya Aidiladha...hehehe

Jom2Lelong said...

re fendyx : alhamdulillah.... kemenangan en fendy... nanti boleh cari rumah lain plak... hehehe

wakif said...

tahniah fendy coz langkah pertama dah berjaya...:) aku lak dah 3x farhan masuk bid... 3x kalah... huhuhu

Jom2Lelong said...

re wakif : tak der rezeki lagi tuuu.. sabar, mungkin rezki ko lepas nie..insyaALLAH...

fendyx said...

@wakif: tima kasih wakif....kemenangan permulaan yg menyuntik semangat...hehehe
insyaallah wakif,ada rezeki bro nti...ntah2 dpt rmh yg lg best