Friday, November 20, 2009

North Tour Begin.......part Finale

Salam sejahtera buat pembaca yang setia,

ni bab finale... di cameron ni aku mmg ingin bercuti.. tak der la aku nak berjalan2 sangat. so, aku banyak habiskan masa dalam bilik je... sbb ada wifi, so aku layan internet dan juga layan astro chanel AXN... banyak juga aku dapat idea untuk buat sesuatu lepas nie... sbb utama bercuti ni nk rehatkan minda dan tenangkan diri.. sbb sebelum2 ni aku bukan pegi bercuti, tp pegi berjalan... penat giler lepas balik bercuti.. tp kali ni, mmg aku hadkan untuk berjalan... kat cameron ni, aku just berjalan kat kea farm dan ladang tea je... tak masuk ladang2 strawbery kali ni... mmg betul2 rest kali nie.. GPS banyak jugak membantu utk carikan tempat makan... aku duk kat Tanah Rata... nak pegi Brinchang dalam 2 km mcm tu la dari tempat aku duduk... tempat makan kat sini yg aku makan kat restoran nur raihan dan juga kat food court depan shell di brinchang.. ada satu restoran nama fauzi tomyam... aku mati2 ingt nk restoran melayu, nk masuk tengok ramai nyer org.. bila dekat, tgk2 ala restoran mamak rupernyer.. dan aku mcm was-was sbb tgk kedai tu lain mcm je... so aku makan kat food court je la... aku gak pegi kea farm... kalau dari brinchang, pasar tu belah kanan sebelum sampai ke equotorial hotel... hari ke 2 ni aku just survey2 je dulu apa nak beli... so tgk harga pun mmg boleh di katakan murah... tambah plak strawbery mmg murah... manis pun boleh tahan... so hari ke dua ni, aku just beli bunga n strawbery... tapau nasi utk makan tghari then aku balik... rehat2 kat bilik.. sejuk mmg boleh tahan la... aku beli makan kat food court ni bg aku murahh... aku beli nasi putih 2, sambal udang, ayam, sayur, ulam n tea ais = rm10... aku terkejut... biar betul... siap aku tanya kali ke 2 lagi... dia cakap rm10... so aku bayar je la... aku rasa kalau kat kL lebih ni.. paling kurang pun rm13... balik je, aku layan tv... tppp, keje sendiri ni, tepon tak behenti masuk... tu biasa la... bercuti pun mesti ada keje gak... so aku keje dgn tepon dan email... ada urusan bank dan lawyer kene uruskan dgn call diorg utk dapatkan update... ada kena reply email utk next auction.. dan ada call masuk utk baiki rumah.. so, keje sendiri ni, mmg kena always on tepon... sbb kita bekerja tak kira masa...

malam je suasana di brinchang agak sunyi sikit... tp banyak rombangan sekolah yang tiba... kalau kat food court tu ramai la budak2 sekolah yang makan... sekali diorg turun bas, riuh la tempat tu... aku tak rekomen korang makan satay kat food court tu... kureng laaa.... lepas aku balik bilik, aku layan intenet sampai kul 1 pagi... aduhh... sunyi je kat sini sampai aku pun jadi takut...hahaha... tidooo.... bangun je pagi, check email then aku bersiap2 utk pulang.. breakfast kat nur raihan then pegi kea farm beli sayur2 dan juga bunga... kakak aku dah siap pesan suh beli sayur byk2... mmg banyak betul la aku beli... bab bunga plak, mmg banyak beli ni sbb tahan sampai 5 tahun... ini jenis bunga kering.. jgn letak air, biarkan mcm tu je.. aku beli kat kedai no 9.. byk betul dia bg free... siap aku mintak2 lagi... dia cakap, ni harga sebelum cuti sekolah... kalu cuti sekolah, harga lagi mahal...

kali ni akubalik melalui tapah... mmg adventure betul... hahaha.. sebelum ni aku naik melalui simpang pulai sbb dari jitra.. jalan mmg ok sangat2.. tak der la berliku sangat... turun melalui tapah ni, mmg jalan sempit dan juga berliku gak... dulu aku penah turun melalui tapah.. tp org lain yg drive.. kali ni aku plak yg drive.. penat jugak la... turun melalui tapah ni, ada banyak org asli jual petai dan juga durian... aku geram jugak tgk durian... so aku beli la sebiji... mcm sedap je kan.. bau pun boleh tahan la... sebelum sampai rumah, aku singgah rumah kakak aku bg sayuran2... dalam 3.30 aku sampai la rumah aku... then benda 1st aku buat makan durian... hahaha... sedap gak durian nie... mmg sedapp... menyesal aku beli sebiji... huhuhu.. tak pe la lain kali boleh beli lagi kalu pegi sana... kul 4.30 aku ke puchong utk jumpa client... then lepas tu, aku balik rumah kemas barang skit.. aku pegi rumah mertua aku plak... ye la bg bunga beli tadi... sbb penat sangat2, aku tertido terus... habis la bab bercuti kali nie... esok dah start bekerja...

kos percutian :

hotel - 1mlm kat kuala perlis = rm 79
hotel - 2 mlm di cameron = rm 50
minyak - dalam rm 250 tp aku rasa mcm tak sampai...
tol = dalam rm100.. tp kurang lagi sbb aku masuk dari bidor...
makan = dalam 200 ... ni anggaran sbb aku tak catat la...
mileage = 1457km ni mmg aku set... jauh jugak aku berjalan... uwaaa...

kira kurang rm700 utk percutian 5hari 4malam... so kira berbaloi sangat2 la... yg banyak menjimatkan aku ialah hotel at cameron je... sbb satu malam rm25..hahaha... sapa yg penah duk tempat tu dia tahu la mana tu... tp punya la susah nk book.. 2 bulan sebelum aku book pun dah nak penuh dah... lepas aku book terus penuh... kalau cuti sekolah, tak payah cakap la, mmg tak dapat la... cuti sekolah tahun depan pun dah penuh... so masa belum cuti sekolah baru berpeluang duk sini... Pergilah bercuti. banyak tempat menarik untuk dilawati... mcm iklan tv la plak... hahaha...oklah, esok byk kerja sudah tersedia.... okeh..




- layan internet

- tempat penginapan aku



- pemandangan dari jalan masuk ke tempat penginapan

- ini adalah buah cinta....sapa nk cari cinta boleh makan buah ni byk2...hahhaa

- @kea farm market

- kedai aku beli bunga... byk dia bg free... layanan pun bagus...

- bunga kering... katanya tahan sampai 5 tahun...

- ni ha borong bunga bg kat sedara mara... tahan 5 tahun la katakan...hahaha

- ladang teh


FARHAN
019.362 3578

-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli-
-jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

No comments: