Saturday, November 21, 2009

Projek Family.....

Salam sejahtera buat pembaca yang budiman,

Hari pertama balik bercuti, aku ke kL untuk first step bg membuat projek family.. aku berikan nama projek family sbb projek ini akan di usahakan oleh family... projek ini mertua aku yg suh buat... dah lama dia suh buat tp aku mmg tak der masa nak buat...projek ini mungkin akan ambik masa 2 3 tahun untuk di mulakan sbb aku bermula dengan zero - 0... so, aku dan partner kena buat kajian dan bertanya pada yang pakar ttg projek nie... biarlah rahsia dulu projek nie... kalau dah nak start nanti aku akan bgtau... sbb aku tak nak kencang bercerita tapi hasilnyer tak der... manalah tahu projek ni terbatal ke, so tak der la terasa sangat....banyak yg aku pk ttg projek ni... aku rasa projek ni terlalu besar bagi aku... tp aku rasa tidak mustahil utk aku lakukan... biar la aku bermula dengan perlahan2... utk siapkan proposal, aku budget dalam 6 bulan aku dan partner akan siapkan... so, kitaorg tidak rasa tertekan sangat dengan projek ini... dana utk projek ni salah satu masalah... so, hari ni aku dah buat appoiment di salah sebuah agensi di kL... kat sana kitaorg berbincang tentang dana yang aku nk ambik.. proposal.. dan juga beberapa option yang ada utk projek ini.. banyak jugak yg aku dapat tahu... so, hari ini dapat la ilmu sikit... so lepas ni tumpu buat proposal je la dulu... ada benda yang di tekankan dalam proposal nie.. aku juga akan minta bantuan kawan2 yg ada di bank dan juga agensi2 yang berkaitan utk buat benda nie.. penin jugak la weh.. sblm ni aku ingt mertua aku ni main2 je utk buat menda nie... tp serius la plak.. pasal management, aku tengah pk utk setup satu company untuk jadi proxy bg family kitaorg... aku ada sbb tersendiri kenapa perlu jadi proxy.. untuk project ni aku mmg banyak mencari idea dulu... setiap idea aku akan list down... kadang2 tgh drive pun boleh dapat idea... so list down je la... aku harap menda ni berjaya, insyaALLAH...

lepas je dari kL, aku ke sebuah rumah di pinggir kL untuk aku siapkan... just pegi sana tgk apa yg perlu buat utk aku lakukan.. so, balik je rumah ada beberapa appointment yg aku dah aturkan.. tp hari ni mmg aku freekan masa..

hari jumaat aku ada appointment di putrajaya utk auction next week... so aku terangkan apa yg peru buat dan perkongsian ilmu yang aku ada... so mrA ni mmg aware ttg auction.. itu mmg bagus sangat2.. dan dia nak aku uruskan pembelian rumah lelong utk next auction... sembang2 dah nak dekat kul 12... so aku minta diri utk balik rumah... nk siap pegi masjid plak... lepas je solat ada call masuk utk tgk rumah nak sewa... dgn senang hati aku cakap mlm ni boleh tgk... aduhh.... aku terlupa la plak... hari jumaat malam kan ada citer nur kasih... boleh aku tak ingt... tak per, sempat lagi tgk... kat web pun leh tgk... hehehe... so lepas tgk2 rumah, then dia mmg bersetuju sangat... tp harga sewa tu mmg nk nego lagi... tak per, aku boleh je nego... malam tu jugak dia tepon lagi nak rumah tu... aku ckap nanti la esok2 aku bgtau... sabar la.. dia citer, sbb dia nak sangat rumah tu adalah kerana rumah sewa lama nie electrik punya wayar dah rosak... tingkat atas mmg tak der langsung elektrik.. tuan rumah plak tak nak baiki... aduhai... kesian la plak... tp aku belajar dari pengalaman, jgn kita mudah kesian pada org... bisness is bisness.. kita mmg manusia dah lumrah ada perasaan belas dan kasihan... so jgn rasa kasihan sangat... biar kita tegas, jgn kita kasihan lepas tu kita yg dapat susah... so, aku tegas dgn kadar sewa banyak tu dan kalau nak ambik... kalau tak nak tak per, ramai lagi yg ada... aku pun tak buat advertise lagi rumah tu kat internet.... just aku letak banner je... tu pun bertalu2 masuk... dia bg aku namecard tmpat dia keje dan aku ada kawan di agensi tu... terus aku check background dia... so kata member aku, dia ni pegawai kanan.. so far, orgnyer ok... waktu tgk rumah pun, family ni tak cerewet... walaupun rumah tu mmg tak berbasuh... selamba giler.. 1st impression is very good... kalau korang nak jual rumah ke, nk bg sewa ke jgn nampak sangat kita tersedak nak bg sewa rumah atau jual rumah tu... buat biasa je walaupun dalam hati nk sangat ia terjual atau di sewa... sbb tu ialah salah satu mainan psikologi... just relax... cukup dulu hari nie.... ZzzZZZzzz....ingt lelong, ingt jom2lelong...okeh


FARHAN
019.362 3578


-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli-
-jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

No comments: