Tuesday, June 16, 2009

Jom2survey bersama Client

Salam sejahtera buat pembaca yang dihormati,

aktiviti minggu lepas mmg banyak. balik kg, survey rumah, client nk report aduhhh.... semua berlegar2 dalam kepala nk kene buat. tapi, insyaALLAH sampai masa aku delivered kan apa yg org minta. Hari sabtu lepas, aku rushing balik dari kg ke KL sbb ptg tu ada org nak tengok rumah di pinggir ibu kota. hehehe... dia ni mmg dah lama berkeinginan untuk membeli hartanah lelong nih. tetapi, masing2 tak der masa untuk uruskan semua tu. jom2lelong boleh uruskan.. jangan bimbang... pomot skit... hahaha... penat hari tu mmg tak yah cakap lah, drive selama berjam2 then balik rest jap terus pegi tengok rumah.

rumah ni medium cost dgn harga low cost di lelong. rumah ini juga dilengkapi dengan grill dan juga peralatan rumah seperti lampu dan kipas. so, kalau dapat rumah ni terus je cat bg tenant masuk. tak banyak la nk touch up. cukai pintu dan maintenance tak banyak.. aku rasa mcm bank yg tanggung.. tp tak per, sikit je... maintenance kat sini mmg bagus. kebersihan kat sini puas hati dan juga 85% penduduk di sini adalah MELAYU.. mana lagi nk cari kawasan mcm nie.. dengan ada gym yg agak besar, aku rasa kat rumah aku tu 2x ganda besar lagi kat sini... security mcm garang je... tapi baik hati kalau kita baik dgn diorg... kat blok tu ada 2 property yg nk lelong. client aku ni penin nk ambik mana satu... sbb satu ni kosong dan satu lagi ada tenant... tenant tu nampak ok je... rumah kosong ni tinggi sikit dari rumah yg ada tenant tu.. pasal tenant, jgn la risau sangat... sbb kalau ada tenant, kita boleh slow talk dgn diorg... kalau kita cakap elok2, insyaALLAH diorg boleh dengar cakap kita... ptg tu sampai magrib tu sana... then aku blah pegi KL ada hal skit... kul 11 malam balik dari KL, then terus pengsannn.... huhuh.. penat...

ahad punya cite, kul 8 dah kuar rumah. beli makanan then makan kat RnR... mmg dah biasa aku makana tepi jalan... hahahah... ini sbb nk survey tempat baru... lagi pun aku ada client nk rumah kawasan ni... tak der lah jauh sangat, tp jauh jugak lah dari rumah aku... aku pegi tempat ni, survey2 tempat mmg hot giler... kadar sewaan 800-1200.... giler betulll... MV rumah ni 75-85k sahaja... tp kat internet berlambak la org jual dalam 90k - 120k... tp tak yah la beli... bank akan bg 90% je dari MV... tp kalau ada duit lebih, go on je... sbb mmg menguntungkan giler... tempat ni dah lama dah org tahu, dah kalau ada auction pun, mmg paling kurang 7 org akan masuk... kalau ramai masuk tu,mmg tanda tempat tu baik dan bestttttttt... hahaha.... rumah yg client aku nk ni pun ada tenant perempuan... tak pe lah, sbb aku survey di kala pagi, so kawasan ni sunyi je... masing2 tido kot sbb hari minggu.... kalau aku pun, aku tido beb.... hahahaha...

aku jugak pergi survey di tempat lain... kawasan yg di jangka akan menjadi hub perhubungan LRT iaitu kawasan Putra Height. kawasan ni dah mmg hot n cool dahhh... tp aku saje2 tgk di kawasan sekitar yang berdekatan... ada jugak yg menarik perhatian aku dan dalam pertimbangan... sbb kawasan tersebut dekat dgn kilang dan juga perhubungan senang nk gi mana sbb dekat dgn highway... ada potensi... tp buat masa sekarang ni, aku utamakan client dulu... kalau diorg nak rumah sesuatu tempat, aku akan silent la tempat tu... dia dah ambik servis aku, takkan la aku nk bg tahu org lain plak kan... tak adil la mcm tu... PnC la skit...

aku nk citer jugak ni... hari ahad malam lepas, aku dah berjaya deal untuk penjualan rumah secara sub sale di Kota Perdana... Alhamdulillah, semua berjalan lancar... dan aku pun dah proceed ke lawyer dan menunggu beberapa dokumen lagi dari clinet untuk buat loan. dari survey sampai lah terjadi pembelian, aku secara langsung berada bersama client...pegi survey bersama client... pegi masuk rumah pun bersama client... tgk rumah bersama family diorg pun aku ada... pegi bayar 2% pun aku ada... sbb ni 1st time client aku ni beli rumah sub sale.. so takut ada sebarang masalah, aku akan bg nasihat la dari pengalaman aku.. rumah ni mmg best giler.. nanti aku ambik gambar nanti... pagar aje dah 5k... dapur dah reno sampai habis tanah...ada kitchen cabinet lagi... mmg best.... dia ni baik giler, beli rumah besar utk mak ayah dia... aku salllutttttttttttttttt dia nih... sekrang dah fly balik ke base dia di borneo... oklah, apa2 aku coret2 lagi...okeh..

p/s : gambar yang sempat aku tembak......enjoyyyyyyyyyyy...




-duk baca bil2 yang ada di depan rumah....







-rumah baru lagi.. tingkat satu je ni... mmg puas hati giler sapa dapat


- dah la iklan dgn nombor 010... lucu tul.. tp nampak baru lagi iklan ni..


FARHAN
019.362 3578
jom2lelong@yahoo.com.my
-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli-
-jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

1 comment:

Anonymous said...

Salam...
I bminat utk guna khidmat u..
Boleh tak u emailkan properties yg hot area kalo ada tertamanya bdekatan KL(Kalo bleh siap dgn mv skali)..TQ
nhy_07[a]yahoo.com