Thursday, June 25, 2009

Hari RHB Auction Fair...20hb Jun

Salam buat pembaca, Hari ni dah 25hb, so dah delay dalam 5 hari aku tak update blog nie. Ada benda yang menyebabkan aku tak dapat bg komitmen pada blog nie. Dugaan yang datang aku hadapi dengan sedikit kesabaran dan juga ketabahan dalam diri. Aku minta maaf kepada siapa yang call tp aku tak angkat, yg sms aku smlm baru aku balas dan kepada email aku yg aku tak sempat balas. Mmg aku minta maaf. Apa pun yang berlaku dalam hidup ni, family first.

Hari lelongan tu aku ada bersama wife aku dan juga pembaca blog aku ni. dia pun bid rumah kat sana. so sementara menunggu auction berlangsung, kami borak2 citer pasal rumah, loan, investment dan sebagainya. aku kat sana wakil untuk client aku. 4 bijik rumah yang masuk, 3 call off dan 1 tak der rezeki... tak apa lah... yang call off di Putrajaya, di Kajang dan juga Shah Alam. Aku dah agak dah, kalau tak call off mesti bid tinggi sbb permintaan di sana amat tinggi. Yang satu ni aku masuk low-cost flat di Seks 7,Shah Alam... aku lah tu di antara 20 bidder tersebuttt... terkejut aku tengok bidder... 20 org... giler betul... rumah 45k jadi 87k.... wahhhhhhhhhhhhhhh....... loan dapat dalam 75k je... so tak berbaloi... client aku nyer budget sampai 80k... tp tak apa lah, tak der rezki, jangan terburu2 untuk membli hartanah... selidiki dulu rumah tersebut dan barulah membuat pilihan untuk beli rumah.... insyaALLAH, rumah lelong ni sentiasa ada...

minggu ni jugak, aku sibuk dengan hal family, presentation, settle loan, valuever, dan juga lawyer.. ada 2 client yang belum settle lagi... so, kene cargas skit minggu ni walau apa pun berlaku... cekal dan cekal... tq kepada siapa yang call aku untuk advise, aku bukan pandai mana bab2 ni, tp aku cuba bgtau dari pengalaman aku yang cetek ni kepada yg ingin tahu hal2 mengenai hartanah.. aku cuba berkongsi supaya kita sama2 berjaya untuk financial yang lebih baik... selamat menjamu mata gambar2 di RHB Auction Fair.....okehhhh



enjoyyyyyyyyyyyyy.....


- kemeriahan di RHB Auction Fair








- paddle aku.....


- sebelum auction berlangsung


- betapa ramai nyer org kat bilik Ng Chan Mau......


- selepas auction.... SOLD SOLD...






FARHAN

019.362 3578
jom2lelong@yahoo.com.my
-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli-
-jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

No comments: