Monday, August 1, 2011

Selamat Menunaikan Ibadah Puasa

Salam sejahtera buat pembaca budiman,

alhamdulillah, hari ni berkesempatan lagi kita menyambut bulan ramadan yang mulia... alhamdulillah.. syukur kepada Allah... hari ni hari pertama kita berpuasa... aku amat bersyukur di kesempatan tahun ini, aku dapat menjenguk bulan ramadan... sedih giler aku rasa tahun ni... seminggu sebelum ramadan menjelma, aku menguruskan pengebumian satu2 makcik belah ayah aku... ohh amat sedih... peristiwa ini juga membuat diri aku kesan yg amat mendalam.. aku tak tahu la kenapa... aku masih lagi terfikir dan berfikir... tak sempat dia menjengok ramadan... ohh syahdu la aku...

aku jugak terfikir selepas tu, adakah aku sempat merasai bulan ramadan tahun ini??? alhamdulillah... aku berada di bulan ini... amat2 bersyukur.. bila DIA nak ambik kita, kita tak tahu... aku harap bulan ramadan ni memberi keinsafan kepada diri aku untuk menjadi lebih baik... bulan ini aku harap dapat memberi sedikit kelapangan kepada aku dan juga keluarga untuk bersama2 menghayati bulan ini dengan penuh pengisian... sedar tak sedar, 4 tahun dah aku belajar dalam kelas time bulan puasa... dan tahun ni, bulan puasa aku free.. aku boleh bersama keluarga... alhamdulillah.. syukur sangat2... 4 tahun time bulan puasa buka puasa dalam kelas... 4 tahun time bulan puasa solat tarawih sendiri... so tahun boleh la bersama keluarga solat terawih kat masjid tak pun berjemaah kat umah... ohh wonderful giler tahun ni... bulan ni jugak, aku cuba mengurangkan aktiviti aku... bukan kurang, perlahankan.... setahun sekali je bulan ramadan ni.. so kena ambil peluang ni..

bersempena dengan bulan mulia ini, aku memohon ampun dan maaf jika setiap patah kata tulisan ini menguris hati mahupun emosi serta perasaan pembaca sekelian.. semoga ramadan kali ni membawa seribu erti dalam kehidupan kita..insyaAllah...

“Marhaban Ya Ramadhan”

Selamat Menunaikan Ibadah Puasa

Tulus dari jom2lelong @ FARHAN




p/s : Ingin Jual @ Sewa rumah...Hubungi Farhan - 019-3623578

p/s : Want to SELL or RENT property, call Farhan - 019-3623578


FARHAN
019.362 3578

-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli--jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

No comments: