Friday, August 19, 2011

Selamat Hari Raya & Maaf Zahir Batin

Salam sejahtera buat pembaca yang budiman,

alhamdulillah, hari ni dah masuk hari ke 29 dan insyaAllah esok dah raye... kebanyakan semua org skrang ni dah berada di kampung halaman... bersama bonda dan ayahanda serta sanak saudara tercinta... ohh seronok nyer berada di kampung... pagi2 bangun dengar ayam berkokok, embun pagi membasahi pokok2 bunga... jalan lengang dengan suasana desa... anak2 masih berselimut, sejuk katanyer... itulah kenikmatan aura kampung... anak2 bangun bermain di bawah rumah... bermain pasir, petik bunga2 nenek tanam... kata nenek, petik la cu...nanti bunga tumbuh lagi... itulah kasih sayang atuk dan nenek pada cucu... seronok bila anak2 dan cucu2 balik berkumpul... penat mcm mana sekali pun, tak terasa bila semua ada... betapa seronoknye... mcm novel la plak... hahahaha... aku masih lagi di KL... tahun ni, aku beraya di KUALA LUMPUR kota metropolitan... malam raya nak pi jalan TAR... tak tahu la murah ke tak.. dengar citer, mlm raye peniaga2 lelong barang2 diorg... so, nak pi tengok la kot2 ada yg murah kan... ingatan kat pembaca, berhati2 di jalan raye yea... semoga selamat sampai ke destinasi yang dituju... baca la doa apa2 pun sebelum memulakan perjalanan...

di kesempatan ni, aku dan pihak jom2lelong serta FARHAN EJEN HARTANAH memohon ampun dan maaf atas kesilapan serta ketelanjuran dalam kata2 dalam blog ini... mungkin itu adalah kelemahan diri aku sendiri... tidak pernah terniat di hati, tidak terlintas di fikiran mahupun perasaan ini untuk menyakiti hati serta mencuit emosi pembaca... blog ini hanyalah medium penyampaain ilmiah yang bertujuan memberi manfaat kepada semua yang suka mencari dan bertanya... justeru, jika ada salah atau silap aku menyusun 10 jari memohon ampun zahir dan batin ok.... 0 - 0...

berkenaan dengan post sblm ni, pembaikan paip rumah bangi pun dah siap jugak.. syukur... minggu lepas, aku pegi la rumah bangi untuk bayar kat plumber... kira cantik la jugak dia buat... aku pun suka jugak sbb dia pun pakai paip yg kuat... hehehe... moga lepas ni aku dapat la bekerjasama dengan dia lagi... dia ni tak berkira sangat, so senang la nk deal... kadang2 org ni berkira sangat... tu yg aku tak berapa berkenan tu... kita tahu berapa kos, then dia suka2 nak mark-up lebih2 plak.. tak padan dengan kos apa yg dibuat... so, kawan2 nak pakai plumber, boleh la contact aku.... hehehehe...smlm aku pun masih lagi bawak org tengok rumah... kali ni rumah di FD... alhamdulillah, diorg dah masuk rumah dan bayar deposit smlm.. alhamdulillah... even rumah FD tak der air, so lepas ni kena la aku masukkan air... ni rumah client aku... so far, alhamdulillah.. aku tak expect langsung dia nak masuk smlm... ingt dtg saje je... sekali bayar terus deposit... harap, tenant ni ok la, insyaAllah...

ramadan akan berlalu pergi dalam masa tak sampai 12 jam... tak tahu lagi tahun depan kita akan bersama lagi dengan ramadan atau tak.. sama2 la kita berdoa agar tahun depan kita bersama2 lagi berjumpa dengan ramadan.. kehidupan dan tujuan hidup kita hanyalah di negeri akhirat.. kehidupan dunia ini untuk persinggahan sementara bagi menguji keimanan dan ketakwaan kita kepada Yang Maha Esa... semoga, kehadiran Syawal ini memberi kemenangan kepada kita..kemenangan dapat menghalang nafsu, kemenangan dari melakukan perkara tidak baik dan kemenangan dari perkara yang negatif terutamanya dalam agama dan mahupun adat... i am MUSLIM FIRST, i am MALAY SECOND and i am MALAYSIAN.... salam Syawal buat semua pembaca... Selamat Hari Raya Aidilfitri & Maaf Zahir dan Batin... okeh..






- karat tak ingt.. patut la air kecik je...










p/s : Ingin Jual @ Sewa rumah...Hubungi Farhan - 019-3623578

p/s : Want to SELL or RENT property, call Farhan - 019-3623578


FARHAN
019.362 3578

-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli--jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

1 comment:

sesibu said...

Bro.. Selamat Hari Raya & Selamat Hari Merdeka.. layan paip.. he..he..