Wednesday, January 27, 2010

No Pain No Gain....

Salam sejahtera buat pembaca yang budiman,

aku baru je balik sat sat dari PJ... bukan buat apa, bagi org tengok rumah untuk di jual... rumah ini jenis medium tapi nampak mcm flat.. luas 1020 sqft... mmg aku rasa nak marah sangat2.. tapi bila pk balik, tak der guna jugak... sabar je la... mungkin ada hikmah di sebalik apa yang berlaku... cerita nyer gini, nak tengok rumah kul 8 mlm.. sbb hari ni hujan, so aku pun bertolak awal la takut jem... so dalam kul 7 lebih org ni call cakap lambat tersekat dalam jem..aku tanya la, skrang kat mana sbb aku nak bagi jalan paling cepat.. dia cakap kat jalan ipoh.. so aku cakap la nak gi PJ tu naik NPE la.. so dia cakap tahu jalan... tup tup kul 8.30 msg aku cakap naik Federal.... aduhhhhhhhhh... ok lagi la, aku sabar.. aku dah cakap rumah tu kat tepi jalan... tup tup pegi tempat lain... kata tahu jalan... aku nak bgtau tak nak dengarr.. last sekali kul 9.30 baru tengok rumah... dalam tengok rumah tu pun nak complain itu ini... hello..standard la rumah 2nd... mesti la ada sikit kekurangan.. setakat lampu yg tak nyala tu boleh tukar... aduhaiii... tak paham aku... nak perfect habis... lepas tu yang aku paling geram, boleh nak kunci rumah lepas bayar deposit 3%... mana boleh!! prosedur beli rumah bukan main mcm tu jer... lepas settlement period baru dapat kunci... mmg aku geram giler sbb tunggu dekat 2 jam, komplain itu ini dan buat2 tahu semua benda... ini mcm aku meluah perasaan la ni... huhuuhuhu...

tapi benda gini aku anggap sebagai cabaran bagi aku... mungkin lepas ni kalau ada org gini, aku boleh counter dengan lebih baik dan memberi penjelasan yang lebih jelas... kira ni pengalaman la..hehehe... lain org, lain cara nak counter..... sorg penceramah ada ckap, org yang selalu mendapat cabaran akan berfikir lebih matang daripada org yang selalu mendapat kesenangan... betul gak tu aku pk, tengok org yang berjaya banyak betul diorg dapat cabaran... diorg berjaya hadapi semua tu dan come out dengan satu keputusan yang bijak dan mengapai kejayaan... tapi kesabaran dan ketabahan dalam diri tu kena la ada... kalau ikut perasan, mmg parah la...ingatan untuk diri aku yang selalu je alpa..huhu.. tak per lah, mlm ni mungkin jadi gini, esok mungkin dah close rumah tu.. mana tahu kan... insyaAllah....


untuk lelongan rumah, skrang ni musim call off kot bg aku... asyik2 call off je... tak per la, belum rezeki client2 aku... by da way, aku nak jelaskan kat sini kalau tarikh lelongan rumah tu dah lepas, ia consider sold.. jika tidak terjual, rumah tersebut akan di lelong semula dalam tempoh 3-6 bulan mengikut bank... tak boleh kalau rumah tu dah lepas dan tak terjual untuk kita beli mcm tu jer... mmg tak boleh... banyak aku dapat email nak rumah yang dah lepas.. so, ni la jawapan ringkas aku... ada jugak yg nak tanya prosedur beli rumah lelong.. aku tak terang ekk... tak per, nanti aku akan cuba terangkan kat blog ini... ok lah, mlm ni update cukup ringkas sbb penat... orait... ingt lelong, jom2 lelong....

p/s : ingin jual/sewa rumah ? Hubungi aku @ Farhan


FARHAN
019.362 3578


-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli-
-jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

No comments: