Friday, January 2, 2009

Azam 2009......jom jom jom2lelong......

tafadal ya 2009..... hilang sudah saat di tahun 2008 yang meninggalkan banyak kenangan pahit suka dan duku buat aku... tahun 2008 aku kira banyak betul perubahan yang berlaku secara mendadak, secara tidak langsung dan secara teratur tertibnya... ada diantara azam tahun 2008 telah aku capai... dan ada jugak aku tak capai target... yang tak capai target, aku teruskan untuk next milestone... ramai org buat azam untuk tahun baru nie... aku pun ada gak, tp ada yg boleh tulis dan ada jugak yg tersemat dalam hati nubari aku nie...hehehe... untuk kebanggaan aku di 2008 :

- aku dapat sambung pelajaran aku sehingga sekarang...ni cita2 dari kecik lagi nak sambung belajar sampai tahap nie...

- aku dah dapat isteri yg comel pada 28 Mac 2008... hahaha..time study pun aku dapat kawin... wakakaka... ni yg aku nak actually, bgmaina rasa kawin dan at same time belaja yg aku tanggung semua..keje tak der plak tu...

-tempat PERTAMA pertandingan fotografi peringkat universiti...aku mmg bangga nak mampus benda nie.. dalam ramai2 otai, aku dapat yg 1st...hahaha....lepas tu je, aku terus jadi photographer utk majlis2 tertentu je la..hehehe...

- dapat beli 5 bijik rumah...wakakaka...1 lowcost,3apartment,1bungalow...banyak giler beli rumah.... mcm tak caya la plak... tp ni adalah family planning... bukan hak aku,tp anak bini aku... aku just tolong beli n tengok2 je...hehehe...

-bertukar profession kerja...mcm2 kerja aku buat dalam tahun 2008... ye la, keje sendiri...banyak la kene buat... pening gak rasa nya... penat pun ada... tp kerana keluarga tercinta, aku buat gak.....

banyak jugak azam tahun baru ni... tp aku akan buat yang termampu dulu... yang penting aku nak tubuhkan company yg dapat bantu org lain dengan low charge... aku nk bantu bukan utk aku, tp utk masyarakat kita jugak... so bidang hartanah ni akan jadi main focus utk this milestone... dah ada beberapa perancangan utk diselesaikan dalam tahun ni... tp utk masa terdekat ni, aku just nk kongsi pengalaman dulu sebelum aku luaskan empayar perniagaan ni... bidang hartanah ni mmg banyak potensi.. tak kiralah rumah ke, shop lot mahupun tanah... every single inch land akan ada org nk di masa depan... rumah? semakin ramai penduduk dunia, semakin banyak rumah yg di perlukan... so, rumah akan jadi bahan keperluan bg semua keluarga di dunia... ada banyak lagi yg perlu kita luaskan pemikiran kita tentang hartanah... mcm mana hartanah buatkan kita berduit? kenapa org sanggup beli 2 3 biji rumah utk investment? mcm mana dengan loan 15k, kita dapat rumah dan loan org lain bayar? ni aku panggil teori Nufa..... hehehe... nanti aku expalin detail dalam post akan datang... ok lah.... c yaa.. okeh...

No comments: