Saturday, January 24, 2009

Bid @ TanCorp -TBR-

mesti semua org pernah dengar dan menginap di TBR-tiara beach resort- kan.. aku pun penah gak tido kat sana... tp aku tak main la air kolam yg tersebar di Malaysia tu... sbb tak sempat nak main..huhu.. kempunan gak rasa nya.. tp tak per la... kalau ikut rate kat sana, bilik 2 room satu malam rm 540... wow.. mahal nyer... hari tu aku menginap pun sbb mertua aku nk stay sana... so ada la apartment yg kat TBR ni di beli... so aku pun sewa dgn diorg la... rm350 satu malam... mahal gak kan... so, ari tu aku gi lelong utk TBR ni... aku ada client nk bid TBR ni... Reserve Price-RP 80k.. so client aku ni siap cakap bid sampai 120k.... pergh... mmg berani betul client aku ni... nasib la tak call off TBR nie.. ... hehehe... mesti korang tertanya2 kenapa la client aku ni berani giler bid begtu tinggi kan... aku pun heran gak... aku pun survey2 gak kat internet pasal nie..

aku pun pegi la bid kat TanCorp... korang mesti penah pegi kan... kalau korang nak tgk ofis TanCorp, aku ada ambik gambar... hehehe... korang leh tgk la k... aku sampai sana dan lambat dalam 3.15pm... TanCorp aku dah paham dah, mesti start lambat nyer... so dalam 3.30 baru start... dalam lelongan RHB ni, tak banyak yang masuk bid... dalam 27 lot, 7 lot je yang ada org masuk... aku salah sorg la utk client aku masuk... nak sampai je ke lot aku tu, aku msg la clinet aku... korang nak tahu kenapa??? dia nk dengar sendiri brapa naik lelong tu... hahaha... aku ok je, aku pun on je speaker hp aku... so lelongan lot aku ni ada 3 org... start lelong 80k, so aku bid la.. bid pun bid, sampai la had client aku 120k, so client aku cakap kat hp, suh aku stop... aku pun stop je la... tp keciwa giler la client aku nie... tak per la, lain kali ada lagi.... mesti korang pk2, kenapa la client aku ni beria-ria nak TBR.. aku pun tak la tanya sgt, tp aku pun tnya la dia waktu hantar balik bank draf dan aku juga surf kat intenet pasal TBR nie...

akhirnya aku pun menyimpulkan sendiri..ni pendapat peribadi aku je ekk... korang tahu kan sewa kat TBR mahal giler.. kalau aku la kan, nk stay 2 3 malam, tak dapat la... setakat 1 malam atau company hantar sbb ada function boleh la...hehehe... sbb terlalu mahal, so org yg sederhana mcm aku ni kurang la mampu.. so, kalau beli apartment ni dalam 100k, dalam sebulan bayar kat bank dalam 600 plus maintenance fee dalam 300... so jadi la 900... cuba korang kira, kalau kita bagi sewa kat org lain yg sederhana mcm kita dalam 300 satu malam... kalau la dalam sebulan 10hari org sewa... dah dapat 3k kan... so bayar kat bank-600 dan maintenance fee-300 dah lepas dan tambah untung lagi 2k... wow.... ada satu web ni ada ceritakan pasal TBR... web ni ada 2 biji studio apartment kat sana... so diorg boleh buat profit dengan studio apartment nie... mungkin lain org, lain cara nya... aku suka tgk org2 kita bersaing dengan sihat... boleh buat profit dengan idea2 yg bijak... banyak lagi cara utk buat profit dengan hartanah ni... tu je la, yg aku berkongsi utk kali nie... aku nk pusing separuh semenanjung raya cina nie...
okeh.....



No comments: