Monday, January 19, 2009

KLIA-East@Labu...jom2servey...

sabtu ohh sabtu... ni la hari aku survey rumah.... so hari ni aku ke Labu, Negeri Sembilan.. Kenapa aku pilih Labu? aku nk kongsi dengan semua yg baca blog aku nie... Labu berdekatan dengan Sepang.. korang mesti tahu kan Enstek... Kalau nk gi Labu, kita ikut Salak Tinggi then terus je... So, Labu ni akan di jadikan LCCT-2 atau KLIA-East... So, kita kene rebut peluang yang ada ni... aku dah servey banyak betul rumah lelong di Labu dan area berdekatan... kedai pun banyak yg dilelong.. ada kedai di lelong pada 40k... apartment 850sqft pada harga 30k.. rugi giler aku rasa kalau tak rebut peluang nie... so aku cadangkan kepada semua, boleh la skrang nak survey2 rumah di Labu atau yg berdekatan... harga skrang pun mmg murah... so utk masa depan, harga rumah kat sini akan naik... so, take for granted atas apa yg akan berlaku... hehehe... tp bagi aku, tempat Labu ni aku ambik sikap berhati2 dulu sbb AirAsia dan Sime Darby dapat bantahan untuk buat KLIA-East nie...ada persatuan yang tak bagi buat sbb akan clash airplane kat udara di sepang... so, kalau majlis pecah tanah dah berlaku dan bangunan dah naik aku akan terus mencari rumah utk beli dan sewakan.. kat situ juga dekat dengan kolej apa ntah dan ada juga pekerja yang bekerja di Nilai duduk menyewa di sana... sewa kat sana 300-350 utk rumah flat... besar tu rumah kat situ... ada lelong 780 sqft, 850 sqft.. lelong pun dalam 20k-30k... kalau 30k, bayar sebulan pun tak sampai 200 bayar kat bank... ok la tu kan... dapat la dalam 150 cash flow bulan2... orait sangat la tu.. sapa nak bagi kan... aku ada la ambik gambar skit, tp gambar kedai yg nak kene lelong... besar gak la kedai ni.. lelong 40k je... nasib la Labu tak jadi KLIA-East lagi.. kalau tak, aku sambar dah kedai nie... huhuhu... tp tak per, kalau rezki, kita tak kemana...

dalam aku servey rumah2 kat Labu ni, aku ada la lalu di kedai makan ni... kedai makan nasi kandar lawood... aku ada la lalu 2 3 kali depan kedai nie... ramai giler yg beratur... waktu tu dalam kul 1 tghari.. dalam hati aku, sedap sangat ke 'mamak' ni masak sampai ramai giler org... bila dah habis2 servey rumah, last sekali aku pun nak balik la tp lapar la plak... so aku pun singgah la kedai nasi kandar lawood nie... aduh, nasib la aku beratur dalam 15 minit je... tp berpeluh jugak la aku beratur... nk tahu la kan sedap ke kedai nie... aku ingat kan mamak, alih2 ni kedai ore kelate la... pandai la plak ore kelate ni buat nasi kandar... so aku tapau 2 bungkus... ingat nk makan kat putrajaya la kan.. dating tepi tasik la kunun... ye la seharian duk jalan je... penat la kan... kalau dapat rest2 mata tgk air tepi tasik best gak... alih2 ada org tepon nak tengok rumah kat puchong... aku pun makan tepi jalan je la... aku sempoi je... asal makan sudah... alas perut je... then aku terus ke puchong ikut jalan pulau meranti... sampai2 kat sana, ingatkan org ni dah sampai, sesat la plak mamat ni... aku call balik dia cakap direction then baru la dia sampai... so lepas tgk2 rumah, aku pun dah penat chow balik rumah aku... penat betul... jalan sehari dekat 200km... mcm ni keje sendiri, semua buat sendiri... hehehe... usaha tangga kejayaan kan... nk senang kene la susah dulu... berdikit2 dulu.. lama2 jadi bukit...

last but no least aku nk ceritakan satu kisah imam syafie mazhab 4 tu... beliau pernah mentafsirkan perkataan hijrah...hijrah adalah berpindah dari satu tempat ke tempat yg lain utk berbuat kebaikan... tak kiralah kebaikan itu berupa mendapat ilmu pengetahuan, bekerja mahupun mencari kehidupan yang baru... kenapa perlu hijrah?? beliau memberi perumpaan seperti air dalam tasik... air itu tidak pernah kemana2.. bertakung dan bertakung... lama2 air itu tercemar dan kotor dan kelamaan air itu akan busuk... tgk pula air sungai yang mengalir, air nya sentiasa jernih dan bersih... sama jugalah utk kehidupan kita, kalau kita terperap dalam satu2 tempat, kita hanya tahu apa yg kita dan kawan2 kita tahu, tp cuba kita keluar skit dari tempat kita, banyak benda yg kita akan tahu.. baru la kita tahu ada kedai itu ini dan banyak lagi yg kita akan tahu... mungkin kita akan terfikir sendiri kan... korang leh tafsir sendiri mengikut pemahaman korang... aku just bg input skit je.. buat sama2 kita kongsi.. oklah..c yaaa...okeh





No comments: