Wednesday, December 8, 2010

Salam Maal Hijrah




Salam sejahtera buat pembaca yang budiman,

keyword : Hijrah, MAHA, CIMB, Cyberjaya, Bukit Merah, Vista Pinggiran, Sewa, Jual

alhamdulillah, aku rasa tak terlambat lagi untuk aku ucapkan selamat datang Muharram dan selamat menyambut tahun baru hijrah 1432... aku tak berkesempatan nk menulis blog pada hari2 sebelum ni... terima kasih aku nak ucapkan kepada mereka yg berkunjung ke blog ini even tiada post yg baru... Tahun baru hijrah ni sedikit sebanyak tidak seperti tahun2 sebelum ni... tahun ini aku menyambut di tempat baru, suasana yg baru dan pengalaman yg baru... terkesan betul di hati aku bila aku berpindah di tempat ini sejak julai tahun ni... banyak benda sebenarnya yg aku hijrah kan... salah satu nyer, kesenangan untuk ke sana ke mari... kalau di tempat lama, kalau dah balik rumah mmg payah la nk keluar balik sbb tingkat 18 nak pi parking then baru la keluar... tempat baru ni, terus je.. banyak lagi yg aku rasa ia memberi kesenangan kepada aku dan juga family... nak beli barang2 mudah nak bawak masuk dalam rumah... kalau dulu, kena naik lift... letih jugak la nak sampai rumah... mmg aku dah lama memasang impian utk hijrah ni... dan tahun ni ia menjadi kenyataan bg aku dan family...

aku nak bercerita skit pasal MAHA... aku berkesempatan berada di sana 2 kali... hari last pun sempat lagi redah hujan yg renyai2 ke sana jam 6 ptg... mmg byk menda yg aku dapat kat MAHA ni.. it give me inspire something... lagi pun ptg tu aku pegi untuk beli barang yg sebelum ni aku dah survey.. balik pk masak2 then baru la aku beli... bukan apa, kang tersalah beli susah plak... aku cam biasa la, pakai jeans, round neck dgn selipar... cam org ramai2... so aku tanya la sales girl tu pasal produk ni.. cam nak tak nak jawab je... siut kan... then CEO dia datang.. so aku cakap la aku nak beli yg ni.. then aku cakap la last day takkan tak der free gift.... baik cakap dengan CEO sendiri lagi senang... then CEO dia cakap, dah awak tanya, saya terpaksa kasi la... terbaekkk lah... so yg free gift tu, worth up to RM160... mmg best... hehehe... sales girl tu tanya aku nak bayar cash ke? aku cakap la cash... dah nak bayar, tanya lagi cash ke credit card... aku cakap cash! baru la paham... geram betul... then baru la senyum2 kat aku.. hampeh betul... ye la, ingt org pakai tak smart ni mcm tak perlu di layan la kot... aduhai... persepsi org kita susah nak berubah... huhu.. tapi aku rasa best sbb dapat harga diskaun 50% dan free gift lagi... actually aku dah survey kat blog dan internet pasal ni.. mmg kalau org beli product tu tak der diskaun dan cash akan dapat gift... tapi aku dapat time diskaun 50% lagi... mmg terbaekkk lah... sales girl ni mcm tak percaya CEO tu cakap bg aku free gift ni... mmg tak puas hati betul sales girl tu.. tapi dah CEO kasi, dia nak cakap lagi kan... aku terima je la... hehehehe... terima kasih HIJRAH TOYYIBAH NETWORK... i will support ur product... yg penting HALAL...

di MAHA juga aku jumpa dengan banker aku... nak kata lama tak jumpa tak la lama sangat... selalu main email dgn fon je... kalau urgent baru la aku gi jumpa dia... dah jumpa ni, sempat la ku borak2 pasal margin 70% tu... aku nak dapatkan crack utk buat loan... ada cara tak? dan kebiasaannya dia mmg ada idea utk buat pusing2... hehehe... ruper nyer ada cara nak jadikan 90%... pergghh... tapi ni applicable utk CIMB dan konvensional sahaja... utk islamic loan tak boleh buat... tapi cara ni +- lebih kurang je la dengan 90% margin... cara nyer? ko tanya la kat CIMB tu pasal 2nd charge... diorg paham la tu... tp ada pro and cons... so, kena study la sikit pasal 2nd charge ni k... aku pun tengah pk2 lagi pasal ni... utk margin 70% ni, ia hanya untuk pembelian rumah sahaja.. tidak termasuk dengan refinance ok... itu aku confirmkan dengan aku nyer banker... dan ada juga beberapa blog yg memaparkan pasal ni...

weekend lepas mmg besttttt... i lov it.. dah lama aku tak buat mcm ni.... berkejar ke sana ke mari... baiki rumah client dan sebagainya... ohh besttt... dari puchong ke putrajaya 10 minit... mmg terbaik sbb kejar masa.. hahahaha.. ada polis mampus aku... tapi mmg best... siap ke TBR lagi smlm... dan sampai rumah magrib... ohhh mmg penat tp enjoyyyy... itulah weekend aku.... sabtu duk mengecat rumah utk bg sewa dan tak siap2 lagi mengecat... bahana memberi sewa kepada budak2 lelaki bujang... rumah habis berpaku pakis, pintu toilet pecah dan rumah bau mcm hape aku pun tak tahu ler... huhuu.. so kena siapkan rumah ni sebelum sabtu... tp khamis jumaat aku ke penang ada hal... mcm tak berapa nk sempat je.. tapi still aku cuba... lepas ni, mmg tak der la aku nak kasi sewa kat lelaki bujang... huhuhu... aku mmg cut diorg punya deposit... itu kena responsible la atas apa yg diorg buat... huhuhu....

update untuk rumah sewa dan juga jualsetakat ni...

i - satu rumah di Cyberjaya nak jual pada asking price RM425k (nego).. Town Villa 2 @ SmartHomes... Basic Rental RM1800... so kalau fully furnish dalam RM2200 - RM2500... Luas dalam 1600++ sqft.... berminat boleh call aku segera... 1st come 1st serve basis...

ii - rumah di Bukit Merah Lake Town resort untuk di jual... asking price RM 147k (nego)... Fully Furnish... urgent sale... sesuai utk buat Home Stay... luas 895 sqft... tingkat 2...

iii - rumah sewa di Vista Pinggiran Putra... available pada pertengahan bulan Disember ini... Partly Furnish... Harga sewa rm 700 (FIX)...

iv - rumah sewa di Vista Pinggiran Putra jugak... tp basic... harga sewa RM 650 (FIX)....

v - rumah untuk di jual di Iris Apartment, Saujana Putra... siap kitchen cabinet... asking price 70k... serius buyer boleh nego dengan owner... rental 300 - 350... tingkat 5... owner nak let go cepat sbb nak pindah masuk rumah baru....

setakat ini dulu utk update... anything untuk jual rumah, hubungi saya... untuk senarai di atas, boleh la hubungi aku segera... insyaAllah, aku cuba bg servis yg sebaik mungkin... ingt lelong, jom2lelong...okeh..

p/s : aku belum iklan kat mudah lagi.... open to my readers sebelum bukak kat public...

Cyberjaya - TownVilla 2 -------------------------------------------












Tropicana Apartment,
Bukit Merah Lake Town -------------------------------------------






















p/s : Ingin Jual @ Sewa rumah...Hubungi Farhan - 019-3623578

p/s : Want to SELL or RENT property, call Farhan - 019-3623578


FARHAN
019.362 3578>
>
-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli--jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

No comments: