Monday, November 29, 2010

Common Word - Sibuk... hahaha..

Salam sejahtera buat pembaca yang budiman,

keywords : Sibuk, MAHA, TT, Jual, Sewa

alhamdulillah, dah nak naik lalang dah blog ni... di tambah plak hujan memanjang je 2 minggu ni, so bertambah la cepat tumbuh lalang... hehehe... lama aku tak update blog ni... bukan apa, ayat yg common - sibuk... 2 minggu lepas selepas cuti raya aku sempat bercuti di kampung buat seketika dan balik je ke kL terus sibuk dengan pelbagai kerja2 perihal rumah, loan, sewa dan juga lelong...

lelong skrang ni mcm dulu lagi... susah nak dapat... dan bergantung kepada rezeki... aku harap tahun depan akan bermula episod baru di lelong kerana margin yg di kurangkan oleh BNM akan memberi kesan kepada mereka yg ada byk rumah... aku berharap benda ni akan menjadi kenyataan...insyaAllah...

skrang ni MAHA tengah berlangsung dan aku berkesempatan smlm ke MAHA... aku mmg nak cari something di sana smlm... mmg target utk cari maklumat serba sedikit tentang pengembangan perniagaan... di MAHA juga ada gerai SSM.. senang betul kalau nak tambah kod ke, nak tukar alamat ke.. terus dapat... terbaikkk lah... nak register company lagi la boleh... so smlm mmg ramai giler org.. kalau naik keta mmg jem tak hengat... aku merempit saje.. sbb rumah aku dengan MAHA tak sampai 15 minit... hehehe.. visi smlm berjaya dan alhamdulillah aku akan berusaha untuk pelbagaikan bisness rumah ke pelaburan yg lain plak...

minggu lepas, aku dapat sms dari partner utk projek aku yg dia tarik diri dari jadi partner kat bisnes aku... so mmg la aku kecewa mcm aku tulis di facebook, tapi nak buat mcm mana.. itu adalah peluang yg terbaik untuk dia.. so pegi la.. no hard feeling beb... mmg aku tak sangka langsung benda ni nak jadi... almost 70% dah siap... so, kena pk plan B la plak... aku ni jenis simple dan pk pun simple je.. itu semua cabaran dan dugaan dari Allah untuk menguji kita.. so, kena la bijak bertindak untuk mencari penyelesaian lepas ni... Allah yg berikan rezeki, so jangan takut..kena berusaha dan terus berusaha jangan putus asa...

2 minggu ni jugak aku mati kutu sbb fax aka printer aka scanner aka tepon rosak... aduhaii... semua kerja tak leh nak buat... stress aku... nasib la benda ni dalam warranty lagi... so hp buat penggantian yg baru... yahuuuuuuuuuu...... insyaAllah ptg ni diorg hantar kat rumah... bagus jugak hp ni... ada online service... just call then diorg datang... aku dah call hari tu, tapi sbb tak der stock so kena la tunggu... jumaat lepas dah ada stock, so dia hantar hari ni... seronok betul aku rasa...

minggu lepas jugak aku berkesempatan berTT dengan client aku dan juga rakan2 dalam dunia hartanah... just sembang2 dan tanya khabar... client aku ni mmg aku tak penah aku jumpa... al maklum la duk oberC.. dan kali ni baru aku berkesempatan berjumpa... nice to meet u guys...

dalam sibuk2 pegi MAHA, smlm gak dapat sign 2 LOA untuk jual rumah... satu di Saujana Utama, Sungai Buloh dan satu lagi di Cyberjaya... di saujana tu rumah tingkat 5, ada kicthen cabinet dan harga 70k-buka... rental 300-350 boleh dapat... sbb dekat je dengan UiTM puncak alam.... manakala di cyberjaya bukak 420k..rumah townhouse.. skrang ada penyewa dengan rental rm1800 - basic... 2 biji rumah di Vista Pingiran untuk di sewa... satu fully furnish dan satu partial furnish... fully sewa rm750 dan partial 700... fully furnish kat high rise mengadap MEX and KLCC view manakala yg partial tu mengadapa Jusco directly... berminat hubungi aku segera...

by da way, itu dulu apa yg dapat aku coretkan kali ni... nanti aku update info kat blog ni lepas printer baru sampai...hehehe... ingt lelong, jom2lelong...okeh..

p/s : "ingt lelong, jom2lelong" mungkin akan di tukar lepas ni...


p/s : Ingin Jual @ Sewa rumah...Hubungi Farhan - 019-3623578

p/s : Want to SELL or RENT property, call Farhan - 019-3623578


FARHAN
019.362 3578>
>
-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli--jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

No comments: