Monday, September 20, 2010

Bekerja Kembali...

Salam sejahtera buat pembaca yang budiman,

alhamdulillah, seminggu dah kita raya... seminggu sudah kita bersuka ria bersama sanak saudara mahupun jiran tetangga dan juga kawan2... raya tahun ni, best jugak bermain mercun... hahahaha... tu je la keje kalau raya.. mmg best sangat... main yg kLCC punya... tapi belum puas hati lagi... tahun depan, insyaAllah menjanjikan satu permainan mercun yg hebat2... hehehe... raya ke 3 aku dah balik kL... beraya di kL plak.. bercerita pasal nak balik raya plak... tahun ni, mmg 1st time aku balik raya 2 hari sebelum raya... bertolak balik jam 4.30 pagi... singgah kL bersahur dan solat subuh then terus masuk highway karak... aku ingt aku dah laju, kemudian sampai2 di bentong... jem teruk... setengah jam duk kat bentong... aduhh... ingt bentong je, sampai raub pun sama... nak memecut mmg tak boleh.. so follow je la... tak kurang dari 4 accident yg berlaku sepanjang perjalanan balik kampung.. ada yg masuk gaung, ada yg masuk longkang, langgar belakang, terbalik sampai pecah cermin... takut gak bila tengok.... alih2 aku balik kampung 10jam... selalu nyer 6 jam tu mmg normal la... huhuhu... tak pe la, biar lambat, asal selamat... nanti siap highway kat raub tu, mmg terbaik la memecut...

sampai je kampung, kereta mmg tak berapa sedap.. sbb nyer, absober tempat aku buat alignment tu cakap dah bengkok... mmg pun..aku pun rasa gitu sbb aku excident hari tu... so aku beli je absober.. then suh adik aku pasang.. hehehe... mmg terbaik la adik aku buat... confident betul ambik corner... pandai plak adik aku skrang ni... banyak la perubahan... bagus2... dah mmg course dia dari dulu lagi... skrang ni adik aku tak keje workshop, tapi di panggil keje dgn institusi kerajaan as tenaga pengajar.. mana tak nyer, hari tu time belaja, menang tempat pertama pertandingan membaiki kereta... so skrang ni, dia mengajar la plak budak2.. tapi, rumah parent aku la plak jadi workshp nyer... member2 dia dtg umah baiki kereta... tukar timing belt lah, tukar dics lah, minyak itam lah... sampai sorg member dia tu, sanggup balik dari kL semata2 nak suh dia baiki...hebat2... tapi tak pe lah, asal kemahiran dapat di asah...

sejak cuti hari malaysia sampai la hujung minggu lepas, banyak appointment aku... smlm pun ada rumah org tengok di puchong... rumah di balakong dan juga rumah di bangi... mmg terbaik sekali kat bangi.. iklan je hari jumaat, hari sabtu dah ada org masuk... mmg terbaik... hehehe... di puchong plak, so far beberapa org dah try buat loan utk tahu lepas ke tidak.. rumah mmg cantik... manakala di juta mines, aku baru je letak banner dan baru nak iklan hari ni... ni pasal rumah sub-sales dan sewa... pasal lelong plak, minggu lepas ada yg nak masuk.. tapi aku tak bersempatan... skrang ni, ada kerja yg perlu aku siapkan sebelum bulan 11 ni... so, mungkin akan terganggu kepada lelong dan juga sub-sales sikit... tapi, aku harap dapat manage dgn baik..insyaAllah... nanti bila siap kerja ni, boleh la jom2lelong bgtau... hehehe...

skrang ni kedengaran rumors pasal bank nak reduce bagi financing hanya 80%... mmg byk blog2 yg berkata prihal ini... then aku tanya kepada beberapa org banker..so far benda ni belum nk implement lagi... mmg sakit giler la nak beli rumah kalau benda ni di implement... mana tak nyer, rumah 100k, kena ada 20k utk deposit.. tu belum masuk lawyer fee lagi.. tu rumah 100k... kalau rumah 200k mcm mana plak... so, mcm mana org yg berpendapatan sederhana nak beli rumah, org berpendapatan rendah lagi la susah... huhuhu... hopefully benda ni kena kaji lagi la...

dalam dunia hartanah ni, mcm aku selalu bercerita ialah semua benda yg seronok2 je kan... tapi dalam dunia hartanah ni ada juga benda yg kurang seronok... 2 minggu sebelum raya, ni kali pertama aku kena... aku kena marah dengan client aku... bukan sorang, dalam minggu tu 2 org marah aku... hampeh tul... marah bersebab la... bukan salah aku pun, tapi salah faham.. so utk make it clear kita cakap baik2... mmg perit jugak la dengar... 1st client tu, dia marah on the phone... so aku dengar je la... bla bla bla bla... then aku terangkan balik dengan se'polite' mungkin... then baru la dia faham... kena step by step... then last sekali dia minta maaf dengan aku... tak pe la, normal la tu... 2nd aku kena marah depan2... ada satu rumah kat pandan, pakcik ni penyewa so aku nak tengok rumah... aku tepon la dia, aku cakap nak datang weekend...dia suruh datang, so aku datang la bawak buyer sekali... aku plak lupa rumah tu kat mana, dia marah kat aku.. dia cakap dia tengah tunggu.. so aku pun pegi la kat rumah tu... 1st aku minta maaf dulu sbb lupa rumah... then aku cakap la elok2... mmg aku takut gak mana tahu dia tak kasi masuk ke... tapi bila bg salam apa semua, ok la pakcik tu... nak balik tu pun, pak cik tu siap minta maaf gak dengan aku... hehehe... aku cakap ok je pak cik.. pak cik tu siap minta bc aku lagi.. dia cakap nak rekomen kat member2 dia kalau nak jual rumah... aku pun apa lagi, bg la kat dia... hehehe... byk asam garam dalam jual rumah ni... tu belum yg nk jadi penyewa... yg datang tengok rumah... yg komen cacat cela rumah tu... kadang2 berdesing jugak la telinga ni... lain kali la aku citer benda2 ni...

aku pun baru je balik jpj ni... pagi2 buta lagi pegi jpj kat seksyen 7 bangi... sbb nyer lesen bergambar aku hilang 2 hari lepas... lepas aku masuk kondo gurney height kat jalan semarak hari tu, aku tak tahu dah mana aku letak.. selalu aku letak atas peha time drive.. then bila turun mungkin terjatuh kot... huhuhu... kena buat report polis then pegi jpj balik... kalau kes ragut dapat free tapi kes cicir mcm aku ni kena rm30 just renew balik lesen, dapat lesen yg bergambar siap tarikh baru lesen mati.... hari ni ada beberapa urusan ke bank... ptg sampai malam aku duk shah alam hari ni..ingt lelong, jom2lelong..okeh...


p/s : Ingin Jual @ Sewa rumah...Hubungi Farhan - 019-3623578

p/s : Want to SELL or RENT property, call Farhan - 019-3623578


FARHAN
019.362 3578>
>
-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli--jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

No comments: