Thursday, February 10, 2011

Cont'd - Cuti, Service Apartment

bersambunggggg.... duk je la bilik... tengok tv then tido bangun... hari khamis baru la aku keluar dari dunia bilik tu... best betul duk tidooo rest mcm tu... hari khamis pagi2 lagi aku pegi island hopping... ni la 1st time aku buat tour ni... seronok jugak ruper nyer... hehehe... ni pegi pun sbb paksaan... hahaha.. kalau tak jangan harap aku nk pegi.. hehehe... tp time rest2 ni, hp sentiasa la berbunyi... itu standard la... aku suka bila hp aku berbunyi... ptg plak naik cable car... wahh..tinggi betul kat sini... geo park ni... mmg menggeletar jugak la lutut aku ni... kalau org gayat, jangan pandang bawah... pening kepala nanti... kat sana gak ada jambatan gantung... mmg terbaik la tinggi nyer... seronok betul kunjungan kali ni ke langkawi... hehehe... tghari hari tu, aku makan kat satu restoran ni... mmg terbaik makanan nyer... ikan bakar nyer, marvelousssss.... hehehe... JOM ikan bakar... hehehe... adakah kedai ini milik JOM2lelong... hehehe... tak kot... nama pangkal je sama... aku rekomenkan kepada sesiapa makan di restoran ni... tepi jalan kat padang matsirat...

malam plak, ada barbeku kat hotel... layan je la makan... aku makan sikit je sbb penat... mmg tido dalam kepenatan dan juga kekenyangan.... ada la jugak beli coklat sikit.. tapi kali ni tak der la nak berbelanja sangat... sbb nak kena simpan utk ke tempat lain plak 2 3 bulan akan datang ni... banyak berjalan betul tahun ni... secara tak sengaja dan juga sengaja... hehehe... mungkin ini adalah rezeki... hari jumaat aku balik ke kL... sampai jeti, aku hantar kereta yg aku sewa tu... mmg keta tu terbaik... kereta kia picanto..mileage baru 11k... sewa sehari rm70... ok la... tapi bila aku hantar, harga sewa keta tu naik rm130 sehari... wowwww... ye la, tahun baru cina kan.. so ramai org bercuti... so time ni la diorg tu nak buat duit... kalau nak test keta best2, pegi la langkawi time weekdays... mazda3 sewa rm150 je 3 hari... ok la tu kan... hari tu, aku dapat la tips yg mana, kalau nak sewa keta jumpa pakcik yg pakai serban.. dapat murah skit... so, sampai kuah hari tu duk cari2 la.. tp tak jumpa pun... aku pun pegi la kaunter belah kiri yg sewa tu... dapat la sewa keta.. tup tup, itu kedai pakcik tu... hahaha.. cuma aku terawal skit je.. sbb pakcik tu baru datang... kalau tak, mesti dapat murah lagi.. hehehe.. tp kereta tu mmg terbaikkk... balik ke kL plak... jalan tak jem, cuma ada beberapa xcident je... dannnn hujan lebat sangat2 sampai semua kete pasang hazzle lite.. huhuhu.. ada kete xcident time hujan ni.. bila xcident kat fast line, so keta2 ni pegi la ke line belah kiri.. aku duk line belah kiri sbb tak laju mana bawak.. theennnnn, sikit lagi nak xicent gak sbb keta tu meluru je ke line belah kiri... ye la, dah xcident mungkin dia panik... ohh nasib baik, aku laju sikit je... berdebar gak la aku pun... balik kL sampai dah malam... ok gak la 7 jam dari kuala perlis ke kL... mileage dah 2500++... baru je servis dalam 10 hari lepas... sblm balik bercuti tu, aku service keta dulu... takut la apa2 jadi kan... mmg gi langkawi kali ni mmg best... cuma penat skit sbb naik feri... huhuhu....

sapa beli service apartment? angkat tangan... aku tak penah beli... tapi nk share apa yg aku tahu ttg service apartment ni... dalam bahasa yg mudah service apartment ni ialah adik kepada hotel... bermakna, service apartment ni lebih kurang sama dengan hotel.. cuma service apartment ni berbeza dari segi saiz, bilik dan juga kemudahan yang di sediakan... service apartment tergolong dalam kategori commercial.. sbb tu, air dan letrik lebih mahal daripada residential punya status... cuba tengok status tanah tu jenis apa, commercial or residential... ini adalah produk yg cuba di ketengahkan oleh developer untuk pasaran urban... mmg target market utk expatriate, pelancong yg tinggal lama, company yg sewakan utk pekerja2 mahir diorg dan golongan yang berpendapatan tinggi... cukai tanah, cukai taksiran (pintu) juga tinggi berbanding dengan residential.. so, kalau nak beli kena check dulu semua benda ni.. sbb ada juga service apartment di buat di atas tanah yg berstatus residential.. main redah je developer ni... so, mmg menjadi kerja kita utk check.. nak check kat mana??? tanya developer tu sendiri @ buat carian di pejabat tanah... skrang ni produk property ni banyak di pasaran... bahkan, dah ada servise bungalow ... so mcm mana tu? aku pun tak sure mcm mana developer tu nak buat... mungkin di berikan bungalow tu dengan fully furnish kot... kot je la sbb aku tak sure....

kepada wanita2 di Asia, anda mmg hebat... tetibaa je... hahahaha... bukan apa, aku ada baca satu artikel pasal influence of family members on housing purchase decision... kajian ini di buat oleh department of property di university of auckland, new zealand... mmg pompuan kat asia ni mempengaruhi keputusan nak beli rumah... sbb apa, sbb pompuan ni memikirkan banyak benda seperti dapur, sekolah anak, pasar dan etc... dalam kajian ni jugak cakap lelaki banyak memberi tumpuan kepada garaj kereta, berkebun dan kesenangan family... tapi pompuan lebih detail penelitiannyer dalam memilih rumah... so kepada agent2 rumah, kalau husband n wife datang tengok rumah, cuba la bg lebih penerangan kepada wife org tu... hehehehe.. mana tahu, cepat je close nanti... hehehe... ni apa yg belajar la... aku kan pelajar dari... byk jurnal nak kena baca dan banyak assg kena buat ni.. huhuhu... sori smlm tak sempat nak update.. amat penat smlm... ingt lelong, jom2lelong..okeh...




- PREGNANT LADY LAKE...

- mmg terbaekkk....



- minum pagi air soya.... hehehe..

@ beras basah island

- perhati betul2 mcm org mengandung tidoo...

@ tasik dayang bunting

- bg helang makan @ pulau singa



- ramai giler... dekat 40 minit beratur baru dapat naik cable car... huhu..





ENJOYYYY!!!!!!!!!!!!!!

p/s : Ingin Jual @ Sewa rumah...Hubungi Farhan - 019-3623578

p/s : Want to SELL or RENT property, call Farhan - 019-3623578

---------------------------------------------
- vista pinggiran masih lagi availabe for sale...
- cyberjaya masih lagi available for sale...
---------------------------------------------

FARHAN
019.362 3578>
>
-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli--jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

2 comments:

helmi ismail said...

Salam,
saya pun baru balik dari langkawi (30/1/11 - 02/02/11). 1st time pergi. Memang Langkawi terbaekla....Cuma tak dapat nak jalan banyak tempat.Dapat vios (RM80 sehari) dengan pak guard di jeti....

Jom2Lelong said...

re helmiismail : wahhh... murah la tu...