Tuesday, February 2, 2010

Serampang Dua Tiga Empat Mata

Salam sejahtera buat pembaca yang budiman,
dalam minggu2 yang lepas, banyak benda yang berlaku... sub sale pun skrang ni makin rancak jugak malah lelong pun sama juga... sama2 naik... bizi nak berkejar ke dua2 perkara ini mmg kena betul2 managed... nasib baik la lelong dah ada time tertentu dah... senang aku nak tentukan masa aku... sbb subsale ni diorg tak kira masa nak nak tengok rumah bila... time2 keje pun diorg sanggup kuar jap nak tengok rumah... biasa la, sbb ada jugak yang keje yang fleksible, ada yang keje sendiri dan ada juga yang ambik cuti... satu rumah yang DAH TERJUAL di Balakong ..ini la paling besar aku punya banner... dah mmg cara aku, kalau jual/sewa rumah, aku akan letak banner pada rumah tersebut... bukan apa, org ni banyak cara kalau nak beli/sewa rumah... diorg mungkin akan cari kat internet, dan ada yang on fizikal... maksudnya akan ke sesuatu tempat tu... mcm kat Balakong ni, banner aku tu penuh satu balkoni... mmg hari2 ada org call nak beli/sewa rumah tersebut.. ramai jugak aku bawak tengok rumah tersebut... dan alhamdulillah dah terjual dah rumah tu... hepi tuan rumah... alhamdulillah... rumah dah terjual malah aku dapat lagi owner lain yg appoint aku jual rumah dia jugak..syukur2... dan ada jugak yang nak suruh aku cari penyewa utk rumah dia kat sini jugak...wahhh..hebat betul kesan banner kat sini... tak sangka aku... dengan satu banner dapat 2 3 menda... malah org nak cari rumah di kawasan2 ni pun banyak aku dapat dengan budget yang pelbagai... alhamdulillah....

hujung minggu lepas aku buat keje pasang grill+kipas+lampu di sebuah rumah DARA di Kajang... hahahha... cuma rumah ini mmg susah sikit nak pasang kipas dan lampu sbb rumah ni pakai syiling gantung... kena pakai skru... malah nak gantung kipas pun kena beli satu kayu 2x3 sepanjang 6' dan beli penyangkut plak... aduhai...banyak keje gak la... setengah hari aku kat sana... aku ingat simple je kan, tapi mmg lama jugak la kat sana... pasal grill plak, korang tengok la gambar bawah tu k... mcm tu la grill yang kitorg buat.. nampak kukuh sbb line2 tu besar kan... tapi harga murah je... hehehe... kawasan ni baru nak membangun, dan kawasan ni boleh kuar ke Bangi.. dekat giler... malah future development ada shopping complex lah, kedai2 la...banyak lagi.. mungkin 3 4 tahun lagi kot naik la... huhuhu...rumah ni Freehold.. aku cakap la kat owner, tak yah la jual... bagi je org sewa... at least leh jadi warisan berzaman,insyaAllah...

korang penah tengok tak borang pendaftaran permohonan rumah kos rendah... aku pun tak penah tengok sebelum ni sbb lawyer yang buat utk rumah aku... tapi, kali ni, aku sempat 'curi' ambik gambar borang ni... borang ni utk client aku actually... so lepas dia isi, aku sempat la tengok2... kat sini ada syarat2 permohonan... oleh kerana ini rumah lelong, so benda ni mcm syarat je la utk isi, itu mcm aku faham la...sbb kalau ikut gaji mmg tak lepas dah... malah syarat2 yang lain pun tak lepas dah... tapi alhamdulillah semuanya dah lepas... aku terpaksa bagi hitam maklumat client aku tu... benda ni kan P&C..so tak leh la nak dedahkan...tapi begini la borang nyer... oklah, aku kene ke cheras pagi2 ni... ingt lelong, jom2lelong..


















p/s: ingin jual/sewa rumah...hubungi Farhan - 019-3623578


FARHAN
019.362 3578


-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli-
-jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

No comments: