Thursday, May 13, 2010

Salam Jumaat 14-05-2010

Selamat sejahtera buat pembaca yang budiman,

alhamdulillah, kita bertemu lagi dengan hari jumaat.... syukur kepada Allah kerana di beri kesempatan untuk kita bernafas dalam dunia pinjaman ini...semua benda dalam dunia ni di pinjamkan kepada kita.. tubuh badan, kesihatan, kegembiraan, kesedihan mahupun kesenangan... malah banyak lagi nikmat yang diberikan kepada kita untuk kita syukuri... alhamdulillah, byk cara untuk kita sama2 bersyukur dalam kenikmatan yang diberikan ini... minggu ini banyak perkara yang aku lakukan.. ada yang pertama kali aku lakukan dan ada yang berulang2 kali aku lakukan.... minggu ni kebanyakan client jom2lelong tak bernasib baik dalam auction minggu ni... ada yang call off, ada yang kena bid dan ada juga tarik diri di saat akhir... dalam minggu ni juga, banyak email masuk bertanyakan rumah auction mahupun rumah sub-sales... ada yang aku lambat reply email dan ada juga aku call terus... ada pertanyaan2 tentang servis jom2lelong buat dan minta quotation... alhamdulillah jom2lelong dah reply email... cuma ada 2 3 org yg aku belum jumpa lagi... esok ada appointment utk jual rumah di kL dan buat survey di Puchong... actually, minggu ni sedikit tak tersusun jadual aku.. sbb nya, hp aku jatuh dan lcd skrin pecah... so tak nampak apa... jadual semua dalam calendar hp tu dan no habis ilang dalam hp tu... aku tak sempat nk pi repair lagi.. insyaAllah minggu depan repair hp tu... sbb tu la ada yg call,"siapa ni".... hahahaha... sori la beb... hp aku rosak....

minggu ni, aku ada jumpa dengan rakan2 kerja dulu... lepak2 minum... tanya perkembangan masing2... dan ada sorg member ni, dia bercerita la dengan aku dan yang lain... dia dah keje di syarikat tu dah 4 tahun... tapi tiada kenaikan malah tak der langsung kenaikan gaji... then sbb dia dah tak tahan sbb junior dari dia dah dapat promotion, dia jumpa GM... dia ceritakan segala masalah.... then, GM mmg terkejut knp boleh jadi mcm ni... terus team leader di panggil... ada la perbincangan dan di pendekkan cerita... GM ni berkata kepada member aku ni, tak kira awak kerja di mana sekali pun, awak kena ingt 2 menda ni.... awak harus utamakan kesihatan dan juga family awak... duit boleh cari, tapi kesihatan kalau sakit susah... begitu jugak family awak, kalau anak awak sakit, jaga anak...jaga isteri... hantar hospital... member aku ni mmg selalu cuti, mc sbb family dan kesihatan anak2 dia... GM ni kira mcm sokong la apa yg member aku cakap ni... aku harap, lepas ni mungkin ada la rezki dia utk dapat promotion... bg aku, apa yg GM dia ni cakap mmg betul... family dan kesihatan mmg amat penting... pembaca2 blog ni pun mesti bersetuju jugak kan... ye la, kalau kita sakit, susah org lain.... family kita la segalanya... sbb tu la, jaga kesihatan korang ok.. berhati2 dalam bawak kenderaan... aku doakan agar semua pembaca blog dan seluruh keluarga mereka supaya di hindari dari segala kesusahan dan mendapat kesihatan yang baik...insyaAllah....

hari ni, pagi2 tadi, aku kena cergas ke Shah Alam dan ke Puchong... lepas Jumaat ni nk cuci rumah plak.. ni rumah sendiri...hehehe... so byk sikit kerja hari ni.. sbb mlm ni ada appoitment di Keramat... then ada nk jumpa org kat Mahkota Cheras.... aku rasa, balik rumah mmg pengsan la mlm ni....hari ni buat carian di shah alam dengan cara halal.... nanti aku ceritakan dalam blog di post akan datang.... ingt lelong, jom2lelong..okeh...



p/s : Ingin Jual @ Sewa rumah...Hubungi Farhan - 019-3623578

p/s : Want to SELL or RENT property, call Farhan - 019-3623578


FARHAN
019.362 3578>
>
-Kenapa Sewa Kalau Boleh Beli--jom2lelong mengalu-alukan comment dari pembaca... Kita bukan sekadar untuk berkongsi ilmu, tetapi untuk menjadi kenalan, rakan dan taulan di masa hadapan...InsyaALLAH..

No comments: